لبه تکنولوژی

April 20, 2018
13:40 جمعه، 31ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89783

ایلان ماسک: انسان‌ها دست‌کم گرفته می‌شوند

 
 
کارآفرین معروف و رئیس شرکت‌های تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس گفته که در فرایند تولید تسلا مدل۳، استفاده از روبات‌ها موجب ایجاد اختلال در عملکرد شرکت شده است. به عقیده او، انسان‌ها عملکرد بهتری دارند و دست‌کم گرفته‌شده‌اند.
 
به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سیناپرس، بسیاری از ما نگران از دست دادن کار خودمان به روبات‌ها هستیم. این ترس آینده‌محور، چیزی است که بسیاری از محافل علمی جهان به آن پرداخته‌اند و به نظر می‌رسد که این دیدگاه وجود دارد که روبات‌ها عملکرد بهتری نسبت به انسان‌ها دارند.
 
بااین‌حال، رییس تسلا نظر متفاوتی دارد و معتقد است که انسان‌ها دست‌کم گرفته‌ شده‌اند. او به‌تازگی در یکی از توییت‌های خود نوشته است: «بله! استفاده زیاد از خودکارسازی یک اشتباه است، به‌صورت دقیق‌تر، این اشتباه من بوده و انسان‌ها دست‌کم گرفته شده‌اند.»
 
ماسک در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرده بود که شب‌های زیادی را داخل کارخانه تسلا موتورز و خط تولید «تسلا مدل ۳» سپری کرده است تا بتواند راهکار بهینه‌ای برای بهبود فرایند تولید ابداع کند. او به این نتیجه رسیده که در مقایسه با قبل، باید از نیروی انسانی بیشتری استفاده کند تا بتواند سرعت و دقت عملکرد تولید را افزایش دهد.
 
وقتی‌که از ماسک سؤال شد که آیا استفاده از روبات‌ها در مقایسه با انسان‌ها سرعت کار را کاهش می‌دهد، پاسخ او مثبت بود. ماسک اعلام کرد که در ابتدا فکر می‌کرد که می‌تواند با استفاده از خودکارسازی، کارکرد خود را بهبود بدهد ولی در عمل به او ثابت شد که این موضوع درست نیست.
 
حال ماسک اعتراف کرده است که انسان‌ها را دست‌کم گرفته بوده و حضور تعدادی انسان که روی کیفیت و عملکرد دستگاه‌های روباتیک نظارت کنند، می‌تواند عملکرد روبات‌ها را نیز به‌شدت بهبود بخشد. او درباره بهبود عملکرد روبات‌ها به‌واسطه نظارت انسانی گفت: «بله آن‌ها این کار را می‌کردند و کیفیت را بهتر می‌کردند؛ این موضوع دیوانه‌وار به نظر می‌رسد. شبکه‌های پیچیده‌ای در اختیار داشتیم که درست‌کار نمی‌کردند و ما از شر همه آن‌ها خلاص شدیم.»
 
حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا دیگر شرکت‌ها نیز با نظرات ماسک موافقند یا این‌که او مطابق معمول برخلاف جهت جریان معمول، شنا می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.