تلفن همراه

گوشی

April 20, 2018
17:13 جمعه، 31ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89790

قیمت گوشی همچنان رو به افزایش است!

فناوران : در حالی که زمزمه هایی درباره کاهش نرخ ارز در بازار منتشر شده بود، اما ظاهرا قیمت دلار در بازار کاهش نیافته و همچنان شاهد افزایش قیمت گوشی ها هستیم.
 
 
هفته پیش قیمت ارز به بیش از 6 هزار تومان هم رسید و باعث افزایش نجومی قیمت گوشی شد. سپس زمزمه هایی درباره کاهش قیمت و تثبیت و تک نرخی شدن دلار به گوش رسید که ظاهرا این موضوع در حد شعار بوده و هم اکنون همه معاملات در بازار موبایل با دلار 5700 تومان صورت می گیرد. با این حال اگرچه از هفته پیش تاکنون قیمت دلار بالا نرفته اما قیمت گوشی در بازار موبایل همچنان در حال افزایش است. این در حالی است که مسوولان مربوطه تاکید کرده اند که هر گونه افزایش قیمت به بهانه بالا رفتن قیمت ارز پذیرفتنی و قابل توجیه نیست. اما مشاهدات قیمت ها در بازار موبایل نشان می دهد که بعضی از برندها از جمله سامسونگ و هوواوی با افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه شده اند.
گوشی های موبایل سامسونگ نیز از حدود ۵۰۰ هزار تومان در بازار موجود هستند و تا بیش از چهار میلیون تومان هم مدل هایی دارند که به فروش می رسد. برای نمونه مدلی از گوشی سامسونگ که یک میلیون تومان قیمت داشت به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.
گوشی هوواوی نیز رنج قیمتی از ۷۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار دارد. این برند هم با تغییر قیمت همراه شده است و به طور نمونه مدلی از آن که یک میلیون تومان قیمت داشته به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
گوشی اچ تی سی نیز رنج قیمتی از ۶۰۰ هزار تومان تا بیش از دو میلیون تومان در بازار موبایل دارد که با درصد کمتری افزایش قیمت پیدا کرده است.
در حال حاضر گوشی اپل که یکی از برندهای پرطرفدار در بازار موبایل است، رنج قیمتی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا بیش از شش میلیون تومان دارد و بررسی ها نشان می دهد که این برند افزایش قیمت چندانی پیدا نکرده است.
با این تفاسیر هیچ کس نمی داند که در آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد و آیا قیمت گوشی کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر، اما به گفته فعالان بازار قیمت گوشی احتمالا کاهش پیدا نمی کند، اما ممکن است برای مقطعی تثبیت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.