تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 22, 2018
19:28 یکشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89840

سامسونگ برای رهگیری محموله‌ها سراغ بلاک چین رفت

غول تکنولوژی دنیا، کمپانی سامسونگ قصد دارد از فناوری بلاک چین برای توزیع محصولات خود در بازار گوشی های هوشمند استفاده نماید.
 
کمپانی سامسونگ این کار را برای ارتقا عملکرد خود در شبکه ی جهانی انجام می دهد. یکی از شرکت های تابعه ی سامسونگ با نام Samsung SDS که از آن با عنوای بازوی ارائه ی خدمات و بخش آی تی این کمپانی یاد می شود، در این عرصه پیشرو می باشد.
 
بر اساس گفته های یکی از مدیران کمپانی سامسونگ، Samsung SDS می تواند با استفاده از بلاک چین محموله های خود را که ارزش چند صد میلیاردی دارند به راحتی رهگیری کرده و هزینه ی ارسال آن ها را تا کاهش ۲۰ درصد کاهش بدهد. با توجه به این موضوع که بسیاری از شرکت ها استفاده از بلاک چین را تنها محدود به استفاده از ارزهای دیجیتالی می دانند، کمپانی سامسونگ را می توان در این عرصه به عنوان پیشرو در استفاده ی کاربردی از این فناوری دانست.
 
ظاهرا شرکت ها و سازمان های مختلف در حال آشنایی با فناوری بلاک چین هستند. بعید نیست که هر روز خبرهای مختلفی از پیشرفت این فناوری در کمپانی های مختلف بشنویم. بر اساس پیش بینی های موسسه ی گارتنر، تا سال ۲۰۲۵ کسب و کارهایی که به بلاک چین مرتبط می شوند ارزشی بالغ بر ۱۷۶ میلیارد دلار خواهند داشت.
 
در سال جاری انتظار می رود که شرکت سامسونگ اس اس دی علاوه بر یک میلیون کانتینر ۶۰ فوتی بتواند ۴۸۸ هزار تن کالا را از طریق خط هوایی جابجا نماید. این کالاها شامل گوشی های گلکسی اس ۹ و صفحه نمایش های ال ای دی می باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.