رسانه‌های اجتماعی

April 22, 2018
21:49 یکشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89857

یاهو فلیکر را فروخت

یاهو بعد از 13 سال بالاخره تصمیم گرفت که سرویس اشتراک عکس خود با نام فلیکر را بفروشد. شرکت SmugMug که خودش یک سرویس اشتراک عکس قدیمی تر از فلیکر است، این سرویس را خریده است.
فلیکر در سال 2004 توسط کاترینا فیک، مدیرعامل فعلی سرویس Slack، راه اندازی و در سال 2005 توسط یاهو به مبلغ 25 میلیون دلار خریداری شد و شاید جزو اولین سرویس های اشتراک عکس در دنیا و یکی از نخستین مظاهر وب 2.0 بود. یک سرویس بسیار مدرن و پیشگام که بسیاری «وب 2» را با آن شناختند و توانست در آن زمان شکل جدیدی از شبکه های اجتماعی را نشان دهد. این در حالی است که اکنون یاهو در تملک شرکت ورایزون است.
سرویس فلیکر توسط شرکت مادر آن یعنی شرکت Oath که زیرمجموعه شرکت مخابراتی ورایزون به حساب می آید و مجموعه شرکت های بزرگی همچون یاهو و AOL را شامل می شود به سرویس اسماگ ماگ واگذار شده است. خرید فلیکر توسط اسماگ ماگ پس از اولین بار که توسط یاهو خبرساز شد بار دیگر این سرویس به اشتراک گذاری عکس را به صدر خبرها آورده است.
جزییات مالی خرید فلیکر توسط اسماگ ماگ اعلام نشده است و این شرکت در بیانیه ای که برای کاربران خود منتشر کرده است، صرفا تاکید کرده که دو سرویس فلیکر و اسماگ ماگ با یکدیگر ادغام نخواهد شد و به صورت پلت فرم های مستقل فعالیت خواهند کرد و در صورت اعمال تغییرات آتی، مرتبط با کاربران، در فلیکر تا حد امکان به طور کاملا شفاف به مشتریان اعلام خواهد شد.
دن مک اسکیل، مدیرعامل شرکت اسماگ ماگ درباره این قرارداد به کاربران فلیکر گفت: آسمان و زمین را به هم می دوزیم تا شما و دیگر عکاسان در سراسر جهان را هیجان زده کنیم.
سایت فلیکر بیش از 100 میلیون کاربر دارد که ده ها میلیارد عکس را روی این سرویس آپلود کرده اند و به اشتراک گذاشته اند. پس، ساده است بفهیم چرا خرید سرویس فلیکر به نفع شرکتی مانند اسماگ ماگ است.
جالب است بدانید که کاربران فلیکر از شنیدن این خبر بسیار خوشحال هستند. در سال های گذشته بدترین مالک فلیکر می توانست یاهو و پس از آن ورایزون باشد. البته فلیکر بارها دست به دست شده و مالک جدید وعده های بزرگی داده است که متاسفانه عملی نشدند. این سرویس اشتراک عکس بارها از اول کدنویسی و بازنویسی شده و در طراحی آن تغییراتی به وجود آمده است تا کاربرپسندتر باشد.
آخرین بار، مریسا مه یر، مدیرعامل یاهو، وعده انقلاب و دگرگونی فلیکر را داد و با جذب سرمایه و افزودن ویژگی های جدیدی مانند دادن یک ترابایت فضای ذخیره سازی عکس یا سیستم تشخیص چهره به دنبال رسیدن به شکوه و موفقیت بود، ولی تمام اینها کافی نبود.
گفتنی است که اینستاگرام  رقیب سرسخت فلیکر بود که اتفاقا به خوبی هم توانست آن را از میدان به در کند. در واقع، اینستاگرام نقش پررنگی در نابودی فلیکر داشت و هیچ گاه اجازه نداد این سرویس اشتراک عکس از سایه اش خارج شود. اکنون هم پیش بینی می شود فلیکر تنها یک سرویس آپلود عکس برای عکاسان باشد و نتواند آنطور که مالکانش می گویند به بهشتی برای عکاسان و کاربران تبدیل شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.