امنیت

فناوری اطلاعات

April 23, 2018
18:40 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89895

شرکت‌های آسیایی هنوز خود را در قبال حملات سایبری بیمه نکرده‌اند!

شرکت‌های آسیایی در بیمه کردن خود در مقابل حملات سایبری هنوز از رقبای خود در ایالات متحده آمریکا عقب ترند و به نظر می رسد خطر حملات باج افزاری را هنوز چندان جدی نگرفته‌اند.
 
به گزارش south china morning post، این روزها که خبر حملات سایبری در گوشه و کنار جهان به گوش می رسد و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری نیز گریبانگیر این مساله خطرناک شده اند، به نظر می رسد مقابله و پیشگیری از خطر حملات سایبری از اهمیت بالایی برخوردار شده است.
 
موسسه جهانی مشاوره بیمه FM Global واقع در رود آیلند ایالات متحده امریکا به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که شرکت های آسیایی در مقایسه با رقبای آمریکایی خود، هنوز در بحث بیمه مقابله با حملات سایبری عقب هستند و به نظر نمی آید که این خطر بزرگ را جدی گرفته باشند.
 
بر اساس اظهارات قید شده در این گزارش، با اینکه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، حملات باج‌افزاری، بدافزاری و سایبری به اوج خود رسید و خسارات هنگفت و غیر قابل جبرانی را برای شرکت‌های کوچک و بزرگ جهان به بار آورد، تصور می شد پس از آن تمامی شرکت‌های فعال در کشورهای متعدد به فکر بیمه پیشگیری و مقابله با حملات سایبری بیفتند، اما در کشورهای آسیایی این چنین نشد.
 
بنابر گفته های گریس رایس – معاون و مدیر بیمه محصولات مرتبط با حملات سایبری در موسسه FM Global، تنها کمتر از ۲۰ درصد شرکت های آسیایی خود را در برابر حملات سایبری و باج افزاری بیمه کرده‌اند این در حالیست که ۶۶ درصد از شرکت‌های آمریکایی خود را در قبال این مساله بیمه کرده‌اند.
 
گروه پاسخ دهی به تماس‌های مشکلات رایانه‌ای در هنگ کنگ نیز در گزارشی اعلام کرده است که شکایات مردم و شرکت‌ها از حملات سایبری که در سال گذشته رخ داده است، به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که خود بعنوان یک زنگ هشدار به شمار می رود.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بد افزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی نیز به اوج خود رسیده است  و حالا خبر اینکه قرار است در سالهای آتی اوضاع از این که هست هم نابسامان تر شود، بسیار نگران کننده بنظر می رسد.
 
از جمله مهم ترین حملات سایبری که خسارات و تبعات فراوانی داشت می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.
 
باج افزار، بدافزاری است که به مجرمان اینترنتی این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق کنترل از راه دور، رایانه شخص قربانی را قفل کنند به گونه ای که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند، سپس یک پنجره روی رایانه شخص نمایان می‌شود و به او هشدار می‌دهد تا زمانی که هزینه‌ای پرداخته نشود، نمی‌تواند قفل فایلهای رایانه‌اش را بازکرده و ازآن استفاده کند.
 
بدون شک، یکی از مهلک‌ترین حملات باج افزاری که در سال‌های گذشته شرکت‌های متعدد کشورهای بسیاری را متحمل خسارات هنگفتی کرد، حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.