تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 23, 2018
19:02 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89910

سومین کلان شهر ویتنام هم هوشمند می‌شود

یک شرکت پیشگام در زمینه فناوری اطلاعات در ویتنام اعلام کرده است که قصد دارد شهر دانانگ این کشور را در عرض دو سال به یک شهر هوشمند تبدیل کند.
 
به گزارش وب سایت asia.nikkei، اینترنت اشیاء و شهر هوشمند دو واژه‌ای است که از این پس بیشتر به گوشتان خواهد خورد چراکه امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی با همکاری‌های خود می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری  قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.
 
اینترنت اشیاء ( IoT ) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند. 
 
حالا این شرکت پیشگام در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ویتنام (FPT ) به تازگی اعلام کرده است که این کشور می‌خواهد در راستای هوشمندسازی شهرهای مهم و تجاری خود، شهر «دانانگ» را عرض مدت دو سال به یک شهر هوشمند تبدیل کند. قرار است امکانات و تجهیزات این شهر در حوزه‌های انرژی، بهداشت و سلامت، حمل و نقل عمومی و کشاورزی همگی هوشمند شوند.
 
این شرکت بزرگ می‌خواهد ۱۵ میلیارد دونگ ویتنام معادل ۶۵۸ هزار دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا سومین شهر بزرگ این کشور را در سال آینده هوشمند کند. این شرکت همچنین اعلام کرده که پروژه هوشمندسازی شهرهای ویتنام تا سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان خواهد رسید و شهروندان در این کلان شهرها قادر خواهند بود از امکانات گسترده و متنوع شهر محل سکونت خود استفاده کرده و لذت ببرند.
 
ترونگ گیا بین – مدیرعامل شرکت FPT ویتنام – در این باره خاطرنشان کرد: هوشمندسازی شهر دانانگ می تواند تجارت مبتنی بر اینترنت اشیاء را در این کشور تقویت کرده و بهبود ببخشد.
 
وی در ادامه افزود: اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند از این پس کلید موفقیت، توسعه و پیشرفت شهرها در جهان به شمار خواهد آمد.
 
دانانگ (Đà Nẵng) یک شهر بندری بزرگ در سواحل جنوب مرکزی ویتنام و سومین شهر بزرگ این کشور است. هزینه زندگی در این شهر نسبت به پایتخت و یک شهر دیگر، بسیار کمتر است ولی از لحاظ بازرگانی و تجارت از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.
 
اینترنت اشیاء و شهر هوشمند در وهله اول در استفاده از زمان شهروندان موجب صرفه‌جویی می‌شود که به تبع آن در حوزه‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد. این فناوری می‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی، در کنترل سیستم‌های هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل و نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
 
به تازگی فهرستی از هوشمندترین شهرهای جهان منتشر شده است که بر اساس عوامل و فاکتورهای متعددی همچون ساختمان‌های هوشمند، جمع‌آوری هوشمند زباله، حفظ محیط زیست، دیجیتالی شدن تمامی امور دولت و کارهای اداری، دسترسی کامل، راحت و همگانی به اینترنت ۴G LTE، فراوانی دسترسی به هات اسپات اینترنت وای فای، استفاده همه گیر از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی، استانداردهای زندگی، چگونگی توسعه فرآیند هوشمند شدن شهرها، سرویس به اشتراک گذاری خودرو و تاکسی آنلاین، هوشمند کردن سیستم ترافیک، برنامه‌ریزی شهری، آموزش، مشارکت شهروندان، اکوسیستم اقتصادی، پارکینگ هوشمند، انرژی پاک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی و الکتریکی، سرعت بالای اینترنت و حمل و نقل عمومی هوشمند رتبه‌بندی شده اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.