اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 24, 2018
10:49 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89923

واعظی: حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت است

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به نقش فزاینده شرکت های دانش بنیان در خلق ثروت و قدرت برای کشورهای پیشرو در این عرصه گفت: وظیفه دولت حمایت از شرکت های دانش بنیان و ایده های جدید است.
 
 
به گزارش ایرنا، محمود واعظی عصر دوشنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان در تبریز افزود: باید بتوانیم بنگاهداری دولتی را کمتر کنیم و نقش دولت تنها به نظارت، حمایت و سیاست گذاری محدود شود. 
وی با اشاره به اینکه رقابت دولت و حتی شرکت های شبه دولتی با بخش خصوصی ناعادلانه است، اظهار کرد: باید بخش خصوصی، صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم، زیرا در غیر این صورت اتفاق جدی روی نمی دهد. 
وی یادآور شد: حتی آنجا که قرار است پول بیاید تا ایده ای عملیاتی و تجاری سازی شود، قوانین دست و پای ما را می بندد. 
رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: وقتی ما پیوند بخش خصوصی با دانشگاه و پارک های علم و فناوری را بتوانیم برقرار کنیم، کارها خود به خود پیش می رود. 
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نقش بی بدیلی در پیشرفت کشور دارند، گفت: در زمینه حمایت از تولید داخلی نیز که شعار سال است، اگر شرکت دانش بنیانی کالایی را با کیفیت مشابه خارجی تولید کند، به طور قطع از واردات جلوگیری می کنیم. 
وی افزود: حمایت از تولید داخلی فقط با شعار، بنر و تبلیغات محقق نمی شود، بلکه باید ریشه ای نسبت به راهکارهای تحقق آن اقدام کنیم. 
واعظی ادامه داد: تا زمانی که در کشور محصولی با کیفیت و دوام مناسب، قیمت ارزان و سازگار با ذائقه ایرانی تولید نشود، هر چه قدر هم در رسانه ها تبلیغ کنیم، مردم استقبال نمی کنند.
وی تاکید کرد: اما شرکت های دانش بنیان می توانند کاری بکنند که شعار سال محقق شود. 
وی اظهار کرد: هنوز یکی از شعارهای محقق نشده رییس جمهوری، دانش بنیان کردن اقتصاد است؛ ما باید به اقتصاد دیجیتالی دست یابیم که این کار نیز در دانشگاه ها محقق می شود. 
رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: امیدوارم اساتید ما نسبت به گذشته تفکر خود را تغییر دهند تا دانشجویان را به سمت تولید و خلق ثروت و کسب مهارت سوق دهند. 
وی گفت: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم باید میانبر بزنیم و ریل اقتصادی را از مسیر سنتی به سمت دانش بنیان تغییر دهیم که این امر مستلزم پیوند دانشگاه ها با پارک های علم و فناوری است. 
وی افزود: ما باید در دنیای جدید به دنبال تحولات و فناوری های جدید در اقتصاد باشیم و بتوانیم اقتصاد دنیا را درک کنیم و خودمان را بر مبنای آنها تنظیم کنیم. 
واعظی تشریح کرد: در گذشته 10 شرکت بزرگ دنیا در حوزه نفت و بیمه بودند، اما اکنون شرکت های فناور با حضور چند جوان و بدون پول ایده هایی را خلق می کنند که منجر به تولید ثروت و قدرت می شود. 
وی ادامه داد: تا دیروز تمام شرکت ها دنباله رو دانشگاه بودند، اما امروز دانشگاه ها خودشان را با تحولات شرکت های دانش بنیان تطبیق می دهند و هدف شان فقط تدریس نیست، بلکه خلق ثروت نیز است.
وی با اشاره به وجود 156 واحد دانشگاهی، سه هزار و 800 عضو هیات علمی و 240 هزار دانشجو در آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از کشورهای جهان به اندازه این استان دانشگاه و هیات علمی ندارند و این بدان معناست که می توان با این سرمایه عظیم کارهای بزرگ انجام داد.
واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری در راستای سفر استانی رییس دولت تدبیر و امید در تبریز به سر می برد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.