تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2018
15:27 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89936

چین ارز دیجیتال «یوآن» تولید می‌کند!

بانک مرکزی چین در حال استخراج یک ارز دیجیتال با نام «یوآن» است.
 
در حاشیه اجلاس اقتصادی در یالتا روسیه، «هوآن ژانگ» موسس گروه بلاک‌چین DAEX چین در ارتباط با توسعه بازار ارزهای دیجیتال در چین و چشم انداز ملحق شدن قدرت ها با روسیه در این حوزه گفت:
 
چین به هیچ ارز دیجیتالی اجازه نخواهد داد که در داخل این کشور گردش داشته باشد؛ مگر اینکه یوآن دیجیتال باشد.
 
چین ارز دیجیتال «یوآن» تولید می‌کند!در حال حاضر گروه DAEX بر روی اکوسیستمی شفاف در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این شرکت به صورت فعالانه با روسیه بمنظور معرفی سیستمی شفاف همکاری می‌کند که مردم را قادر به ردیابی تمام تراکنش های انجام گرفته شده با ارز دیجیتال می‌کند.
 
به گفته وی، چین در مورد فناوری بلاک چین یک رویکرد مثبتی دارد؛ اما مقامات پکن نسبت به ارزهای دیجیتال ترس دارند؛ ضمن اینکه بانک مرکزی چین در حال کار بر روی سکه دیجیتال خود با نام «یوآن دیجیتال» است و مقامات چین به هیچ ارز دیجیتال دیگری اجازه گردش در اقتصاد این کشور نخواهند داد.
 
بر پایه این گزارش، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی چین عرضه اولیه سکه‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال را ممنوع و سپس تبلیغات ارزها را بر روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قدغن و به بانک‌های ملی این کشور توصیه کرد معاملاتی را که با ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند را خدمات ندهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.