رسانه‌های اجتماعی

April 24, 2018
17:27 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89961

تاثیر فناوری بر مراسم خاکسپاری

بشر همواره در حال پیشرفت بوده و پیوسته فناوری گسترش یافته و در این میان سنت‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند. مراسم مرگ‌ومیر نیز مستثنی نبوده و تحت تاثیر فناوری قرار گرفته است.
 
به گزارش ساینس، با پیشرفت رسانه‌های اجتماعی آیین‌های مختلفی توسط فرد تعریف شده و به آگاهی بیشتر منجر شده است. در ایالات متحده ۸۱ درصد از جمعیت دارای حساب رسانه‌های اجتماعی هستند. با توجه به این ارقام زندگی در محیط دیجیتال به طرق مختلف وجود دارد و بسیاری از عکس‌ها، خاطرات و یا افکار افراد از این طریق به دیگران انتقال می‌یابد و به این روش افراد لحظات صمیمانه خود را با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند.
 
دکتر کاندی کن که در زمینه مرگ تحقیق می‌کند، معتقد است فناوری روشی برای گفت‌وگو درباره مرگ ایجاد خواهد کرد. افراد مختلف با سنت‌های متفاوت و به اشتراک گذاشتن آنها انسان‌های زیادی را جذب خود می‌کنند و در این میان مواردی از جمله کلیپ‌های سوزاندن مردگان، مراسم یادبود مختلف، ارتباط با ارواح و مردگان مخاطب‌های زیادی دارند.
 
در چین و ژاپن مردم از اپلیکیشن‌های مختلف در این مورد استفاده می‌کنند و تاثیر سوزاندن مرده‌ها بر آلودگی هوا  را به افراد نشان می‌دهند تا این سنت ترک شود. به غیر از شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز فناوری خطرناکی در این زمینه محسوب می‌شود.
 
در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی و تلفن‌های هوشمند در حال تغییر شیوه‌های اعلام مرگ و یا مراسم تشییع جنازه هستند و عاملی برای تغییر سنت‌های خاکسپاری محسوب می‌شوند.
 
دراین زمینه فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی وجود دارد که هم به عنوان سرگرمی و هم برای آموزش دنیای بعد از مرگ استفاده می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.