رسانه‌های اجتماعی

April 24, 2018
17:28 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89962

ممنوعیت تبلیغات آنتی‌ویروس کاسپرسکی در توییتر

شبکه اجتماعی توییتر تبلیغات شرکت کاسپرسکی – توسعه و ارائه دهنده نرم افزارهای آنتی ویروس را برروی پلت‌فرم خود ممنوع اعلام کرد.
 
به گزارش اسپوتنیک نیوز، شبکه اجتماعی توییتر به تازگی اعلام کرده است که شرکت کاسپرسکی روسیه حق ندارد از این پس برروی پلت‌فرم توییتر هیچ گونه تبلیغاتی داشته باشد.
 
شرکت کاسپرسکی روسی که به خاطر توسعه و ارائه نرم‌افزارهای آنتی ویروس رایانه‌ای در جهان مشهور و معروف شده است، حالا از توییتر درخواست کرده که درباره علت این اقدام خود توضیح دهد.
 
اوژن کاسپرسکی، به‌عنوان مدیرعامل و موسس این شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باور است که فشارهای دولت ایالات متحده آمریکا مبنی بر اتهام جاسوسی نرم افزارهای آنتی ویروس ارائه شده توسط شرکت روسی کاسپرسکی که گفته می‌شد اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی را رصد و جاسوسی می‌کرده و امنیت سایبری زیرساخت‌های این کشور را به مخاطره می‌انداخته، علت ممنوعیت تبلیغات این شرکت در پلت‌فرم‌های توییتر شده است. وی در ادامه تاکید کرده است که این شبکه اجتماعی باید درباره این تصمیم توضیح دهد.
 
وی معتقد است که تصمیمی که توییتر در قبال شرکت کاسپرسکی و نرم افزارهایش اتخاذ کرده است، برخلاف آزادی بیان، اندیشه و انتخاب است.
 
پس از آنکه سازمان امنیت ملی در کشور ایلات متحده آمریکا پس از تحقیق و بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسید که نرم‌افزارهای آنتی ویروس کاسپرسکی از کاربران آمریکایی جاسوسی می‌کرده، تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی را از استفاده از این نرم‌افزارها منع کرد.
 
در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی بود که اعلام شده نرم‌افزار امنیتی کاسپراسکی اطلاعات میلیون‌ها کاربر و رایانه در آمریکا را به سرقت برده و از آن پس نیز این شرکت روسی، در معرض آماج حملات آمریکایی‌ها قرار گرفته است. هرچند که شرکت کاسپرسکی بلافاصله پس از اطلاع از آن، مشکل بوجود آمده را برطرف کرد، اما همچنان به جاسوسی و همکاری با دولت روسیه متهم می‌شود.
 
بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند یکی از دلایلی که احتمال عمدی بودن جاسوسی نرم‌افزارهای کاسپرسکی را تقویت بخشید، همکاری اوژن کاسپرسکی، به‌عنوان مهندس با پلیس اطلاعات شوروی سابق است.
 
شرکت کاسپرسکی از سال ۱۹۹۱ میلادی در زمینه امنیت سایبری و رایانه فعالیت می‌کند و محصولات و آنتی‌ویروس‌های کاسپرسکی را تولید می‌کند که از شهرتی جهانی برخوردار است. این شرکت روسی با داشتن ۳۳۰۰ نفر کارمند، تقریبا بیش از ۶۲۰ میلیون دلار در سال درآمد دارد اما پس از ممنوعیت استفاده کاربران آمریکایی از آن و اتهام زنی‌های جاسوسی، درآمدهای جهانی این شرکت روسی در منطقه شمال آمریکا ۵ تا ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.