رسانه‌های اجتماعی

April 24, 2018
18:05 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89976

جهانگرد: مردم به پیام رسان های بومی فرصت دهند

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مقایسه پیام رسان های بومی با رقبای خارجی که سال هاست به این فناوری ورود کرده اند صحیح نیست و اگر مردم فرصت دهند، بی شک کاستی های آنها برطرف می شود.
 
نصرالله جهانگرد در مورد سطح کیفی پیام رسان های بومی و وجود برخی نارضایتی ها در این زمینه اظهار داشت: ارتقای کیفیت پدیده ای است که در میدان عمل محقق می شود و نیاز به زیرساخت های مورد نیاز دارد و ضروری است در میدان عمل اشتباهات کشف و برطرف شود. 
وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی پیام رسان های بومی بسیار حائز اهمیت است، گفت: پیام رسان های خارجی، مراحل آزمون و خطا را در سال های گذشته طی کرده اند در صورتی که ما در این زمینه در ابتدای راه قرار داریم اما در زمان حاضر با کشورهای پیشرفته دنیا در این حوزه مقایسه می شویم و فناوری بومی ما در عرصه پیام رسان ها با شرکت هایی که 15 سال تجربه کار دارند به یک میزان سنجیده می شود. 
این مقام مسئول ادامه داد: کمی حوصله و همراهی از جانب مردم نیاز است تا ما نیز در حوزه پیام رسان ها، خطاهای خود را شناسایی و آن را برطرف کنیم و بدون تردید با این روند پیشرفت چشمگیری در سال های پیش رو کسب خواهیم کرد. 
جهانگرد اظهار کرد: ایران در حوزه فناوری اطلاعات در آغاز دهه 80 جزو پیشگامان منطقه محسوب می شد اما هشت سال غفلت دولت وقت عامل عقب افتادگی در این حوزه شد و در آن سال ها مساله فناوری اطلاعات (IT)که مبنای توسعه در حوزه فناوری است، کنار گذاشته شد. 
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: باید محصولات فناورانه و ارتباطی را که ظرفیت ساخت آن در ایران وجود دارد از داخل تهیه شود. 
جهانگرد افزود: بر اساس بررسی های انجام شده 21 قلم کالای ایرانی در حوزه فناوری که ظرفیت ساخت آن در کشور وجود دارد به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و اعلام شده که در صورت نیاز از این محصولات خریداری شود. 
این مقام مسئول بیان داشت: با هدف حمایت از کالای ایرانی و در مراحل ساخت و آماده سازی محصولات شرکت های داخلی در حوزه فناوری و ارتباطات، حمایت های ویژه ای از جمله مالی، ایجاد محیط آزمایش و فروش محصولات انجام می شود. 
جهانگرد به سامانه ذخیره دیتای کامپیوتر که تاکنون به قیمت گزاف از خارج کشور تهیه می شد نیز اشاره و اظهار کرد: این سامانه امسال توسط شرکتی خصوصی و با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف ساخته و تاییدیه کیفی نیز دریافت کرده است. 
وی ادامه داد: همچنین در سال جاری برای حمایت از تولید ملی، قراردادی با شرکت ایرانی یاد شده به مبلغ 100میلیارد تومان منعقد شده است که 300 نوع از سیستم ذخیره دیتای کامپیوتر برای استفاده بانک ها و اپراتورها ساخته می شود. 
جهانگرد اضافه کرد: فناوری انواع مختلف و ظرفیت های متنوعی دارد که باید همواره پشتیبانی و به روز شود تا در رقابت های جهانی ارایه آن با موفقیت همراه باشد و با توجه به این امر از تمام شرکت های ایرانی، پیام رسان های بومی و همچنین شبکه های اجتماعی داخلی در سال جاری حمایت مالی، فنی و تجهیزاتی صورت می گیرد تا سهم دانش و فناوری بومی بیشتر شود. 
وی گفت: ظرف چهار سال فعالیت دولت یازدهم، تقویت حوزه ارتباطات دنبال شد به گونه ای که امروز در تمام شهرهای کشور شاهد وجود نسل چهار اینترنت هستیم و امیدواریم که در آینده توسعه بیشتری در این زمینه ایجاد شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.