تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2018
18:20 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89982

اطلاعات پرداخت های خزانه داری کل کشور عمومی شد

اطلاعات پرداخت های خزانه داری کل کشور به صورت الکترونیکی منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.
 
رحمت الله اکرمی، معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه دار کل کشور گفت: براساس دستور رییس جمهور در خصوص تکریم حقوق شهروندی و ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه 1397، کلیه پرداخت های مرتبط با هزینه های عمومی دولت از امروز در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. 
اکرمی افزود: به دنبال دستور صریح رییس جمهور و ماموریتی که وزیر امور اقتصادی و دارایی به این معاونت محول کرد، طی ماه های اخیر زیرساخت ها و مقدمات این موضوع فراهم شد که از روز شنبه اول اردیبهشت 1397 عموم مردم می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی وزارت امور اقتصادی و دارایی به آدرس  mefa.ir تحت عنوان «گزارش پرداخت های خزانه داری کل کشور» در جریان جزییات های پرداخت های دولت از محل بودجه عمومی کشور قرار گیرند.
خزانه دار کل کشور گفت: هم اکنون اطلاعات پرداخت های فروردین 97 قابل دسترسی است و از این پس اطلاعات مربوط به پرداخت ها به طور مستمر به روزرسانی خواهد شد.
براساس آخرین به روز رسانی این گزارش مربوط به دوم اردیبهشت ماه، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان فضایی ایران تنها نهادهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند که از خزانه داری در سال جاری بودجه گرفته اند و حتی خود وزارت فاوا نیز پولی امسال دریافت نکرده است.
در میان نهادهای مرتبط با حوزه فاوا نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین ابتدای سال بودجه قابل توجهی دریافت کرده است که البته ماموریت هایی فراوانی علاوه بر نقش آفرینی در حوزه فاوا دارد.
نکته دیگر اینکه نهادهای مربوط به صنعت فضایی کشور شامل مرکز ملی فضایی، پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی در مجموع نزدیک به 11 میلیارد ریال در همین ابتدای سال از دولت پول گرفته اند.
دریافت بودجه 900 میلیون تومانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی از دولت نیز قابل توجه است.
این مرکز به ریاست حمید شهریاری معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اداره می شود و خود را بزرگ ترین تولید کننده نرم افزارهای اسلامی معرفی کرده است. دفتر اصلی این مجموعه در قم است اما در تهران نیز دو دفتر دارد و در توضیحات مربوط به آن آمده است که استقلال مالی دارد و غیر انتفاعی است: «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، نهادی پژوهشی است که برای سهل‏ کردن دسترسی به منابع و متون علوم اسلامی و فرهنگ دینی و مقدمات مربوط به آن با استفاده از فن‏آوری اطلاعات و ارتباطات، و توسعه و تعمیم آن در حوزه‏ های علمیه و مجامع فرهنگی داخلی و بین‏ المللی تشکیل شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی، اداری و استخدامی به صورت غیر انتفاعی است».
راه اندازی کتابخانه های دیجیتال، چند سایت و دانشنامه از فعالیت های این روزهای این مرکز به شمار می رود و باید دید بابت کدام یک از این فعالیت ها از دولت نزدیک به یک میلیارد تومان در همین ابتدای سال بودجه دریافت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.