بازار سرمایه

April 24, 2018
18:41 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89995

درآمد ۱۹ میلیارد دلاری IBM در فصل نخست ۲۰۱۸

شرکت IBM با انتشار گزارش جدید خود اعلام کرد در فصل نخست سال ۲۰۱۸ میلادی بهتر از پیش‌بینی‌های قبلی خود را نشان داده است و اعمال «ضروریات استراتژیک» آن موجب شده است این شرکت طی ۱۲ ماه گذشته رشد دو رقمی در درآمدهای خود را به دست آورد و همچنین میزان فروش سالانه محصولات-به‌عنوان-خدمات آن به ۱۰.۷ میلیارد دلار برسد.
شرکت IBM توضیح داد درآمدهای غیرحسابرسی شده (non-GAAP) آن برای فصل نخست سال جاری میلادی ۲.۴۵ دلار به‌ازای هر سهام بوده است تا بر این اساس مجموع درآمدهای غیرحسابرسی شده شرکت در این دوره زمانی سه ماهه ۱۹.۱ میلیارد دلار برآورد شود که این رقم نسبت به درآمدهای مدت مشابه سال قبل ۵ درصد بیشتر بوده است.
 
وال استریت پیش‌بینی کرده بود که این شرکت بزرگ فن‌آوری در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی میزان درآمدهای تعدیل شده خود را به ۲.۴۲ دلار به‌ازای هر سهام برساند تا مجموع درآمدهای آن ۱۸.۸۲ دلار محاسبه شود.
شرکت IBM طی گزارشی اعلام کرد درآمد خالص آن در این فصل ۱.۸۱ دلار به ازای هر سهام بوده است تا مجموع این در آمد در فصل نخست سال جاری میلادی معادل ۲.۳ میلیارد دلار باشد.
این شرکت که با نام Big Blue هم شناخته می‌شود اظهار داشت که پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۱۸ میلادی مجموع درآمدهای غیرحسابرسی شده آن دستکم ۱۳.۸۰ دلار به‌ازای هر سهام باشد تا بر این اساس در سال ۲۰۱۸ میلادی پول نقد به دست آمده شرکت به ۱۲ میلیارد دلار برسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.