تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

April 25, 2018
19:06 چهارشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90041

سیف: بیت کوین را توصیه نمی‌کنیم

رئیس بانک مرکزی با دفاع از سامانه نیما تاکید کرد که بیت کوین به هیچ وجه مورد حمایت نیست.
 
 
ولی الله سیف با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی نیما، اظهار داشت: سامانه نیما بازار الکترونیکی است که کلیه ارز های اقتصادی کشور در آن عرضه و کلیه تقاضاهای ارز که در کشور وجود دارد در سامانه ثبت می شود و عرضه و تقاضا در سامانه تلاقی می شود.
 
وی ادامه داد: در این سامانه این امکان وجود دارد که بانک مرکزی با اعمال نظارتی منابع ارزی را کنترل تا ارز به اولویت‌های وارداتی تخصیص پیدا کند.
 
رئیس بانک مرکزی بیان داشت: از این بابت این اطمینان حاصل می شود که منابع ارزی کشور به اقتصادی ملی بر می گردد، صادر کننده منابع ارزی را به چرخه اقتصادی بر می گرداند و واردکنندگان به راحتی می توانند به ارز مورد نیاز دستریسی پیدا کنند.
 
سیف تاکید کرد: در سامانه نیما سرعت عمل کامل وجود دارد هیچگونه ممانعت و ترمز بروکراسی زائد در سامانه وجود ندارد.
 
وی در خصوص فعالیت سایت‌ها در زمینه بیت کوین گفت: بانک مرکزی حضور در این بازار را توصیه نمی کند افرادی که با بیت کوین کار می کنند ریسک های بزرگی را بر می دارند در هیچ کجا به این ارزی فرصت نقش آفرینی در مبادلات اقتصادی نمی دهند.
 
رئیس بانک مرکزی در خصوص نیاز گردشگران خارجی به ریال، اظهار داشت: گردشگری های خارجی که به ایران می آیند می توانند در همه بانک ها و به خصوص با مراجعه به شعب بانک های ملی و سامان آمادکی ارز خود را به ریال تبدیل کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.