اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 26, 2018
17:38 پنجشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90053

تولد دوباره Gmail با هوش مصنوعی

گوگل بزرگ‌ترین تغییر ممکن را در سرویس ایمیل خود به ثبت رساند تا جی میل با تولدی دوباره کاربران را به‌سوی خود بکشاند.
 
 
به گزارش خبرآنلاین، گفته می‌شود دو سال طول کشیده است تا گوگل پس از 5 سال مجدداً سرویس پست الکترونیک خود را با شکل و شمایل نو، تجهیز به هوش مصنوعی کرده و حریم شخصی را بهبود بخشد.{لینک}
 
طراحی مجدد باهدف رقابت با آتلوک مایکروسافت صورت گرفته و با مدرن کردن باکس کاربران قابلیت‌های جدیدی را به آن افزوده است.
 
«جاکوب بَنک» مدیر جی میل می‌گوید ماهانه 1.4 میلیارد کاربر از ایمیل گوگل استفاده می‌کنند و ویژگی جدید Nudge به کاربر یادآوری می‌کند که فلان ایمیل را پاسخ نداده است.
 
پاسخ هوشمند بر اساس محتویات نامه دریافتی ویژگی بعدی است که از هوش مصنوعی استفاده کرده و با استفاده از تراشه موسوم به Tensor عملیات پاسخ‌دهی با پردازش صحیح دیتا انجام می‌شود.
 
همگام‌سازی پیام‌ها روی دستگاه‌های مختلف قابلیت دیگری است که روی جی میل جدید پیاده‌سازی شده است و ایمیل در کنار سرویس پیام‌رسان و سرویس تقویم و یادداشت روزانه قرارگرفته است.
 
بهبود سیستم هشدار درباره فیشینگ، حالت جدید Confidential که اجازه تعیین تاریخ انقضاء برای ایمیل را به کاربر می‌دهد، قرار دادن پسورد برای خوانش یک ایمیل معیّن؛ از دیگر ویژگی‌های جی میل جدید است.
 
استراتژی گوگل توسعه بسته نرم‌افزاری G Suite است که شامل جی میل، گوگل داکس، تقویم و هنگ آوتس بوده تا با آفیس مایکروسافت رقابت کند.
 
گفته می‌شود گوگل سال گذشته با جی سوئیت 2 میلیارد دلار درآمد داشته که این رقم 10 برابر کمتر از رقم درآمد مایکروسافت از آفیس است.
 
یکی از دلایل عقب‌افتادگی جی میل آفلاین نبودن آن در مقایسه با آفیس است که اخیراً برای کاربران بیزینس خدمات آفلاین 90 روزه را تعریف کرده است تا بدون داشتن اینترنت، ایمیل‌ها را سرچ کرده و مطالب را بنویسیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.