رگولاتوری

April 26, 2018
17:41 پنجشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90055

رتبه ایران در شاخص های ارتباطی ارتقا یافت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رتبه جمهوری اسلامی ایران در شاخص های تامین و استفاده زیر ساخت های ارتباطی در جهان از 85 به 81 ارتقا یافت.
 
 
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: در ارتقای زیر ساخت ها در حوزه فناوری و ارتباطات گام های خوبی در چند سال اخیر درکشور برداشته شده به طوری که در رشد شاخص ها ایران در دنیا رتبه دوم و در بین کشورهای منطقه در جایگاه اول قرار دارد. 
وی بیان کرد: در شاخص دسترسی به ICT در سال 2016 ایران در جهان در رتبه 76، در شاخص استفاده ازICT در رتبه 111 و در حوزه مهارت های ICT در رتبه 66 قرار داشت که این رقم در سال 2017 به ترتیب به 67، 104 و 58 رسیده است که نشانگر ارتقای شاخص ها است. 
وی اظهار کرد: در مجموع در شاخص دسترسی جهش خوبی در کشور صورت گرفته ولی در شاخص استفاده از خدمات ضعیف هستیم و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد. 
آذری جهرمی گفت: یکی از برنامه های راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرامایه گذاری در پست بانک ها کشور است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در استان اردبیل نیز در حوزه گردشگری و کشاورزی با ادغام ICT رشد قابل توجهی متصور است به طوری که 2 هزار هکتار از اراضی دشت مغان به صورت آزمایشی با استفاده از ICT زیر کشت آبی خواهد رفت و در سایر استان ها نیز این روش اجرا خواهد شد. 
وی همچنین از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای احداث و راه اندازی فیبر نوری در مسیر راه آهن – اردبیل میانه خبر داد. 
آذری جهرمی با اشاره به اینکه مشکلات سیگنال های تلویزیونی در مناطق شهری استان اردبیل رفع می شود، بیان کرد: در مناطق مرزی استان نیز مشکل پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم تا شهریور امسال رفع خواهد شد. 
وی اظهار کرد: طبق برنامه باید در 9 نقطه گردشگری استان اردبیل ADSL پرسرعت (خط اشتراک دیجیتال نامتقارن که خطوط تلفن فعلی را به راهی برای دستیابی به صوت و تصویر و تبادل اطلاعات با سرعت نسبتاً بالا تبدیل می کند) راه اندازی شود که تاکنون در 2 نقطه گردشگری راه اندازی شده و مابقی نیز در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد. 
او گفت: تمامی شهرهای استان اردبیل از اینترنت 3G و 4G برخوردار بوده و استفاده از تلفن همراه نسل سوم و چهارم در آنها میسر خواهد شد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه اطلاعات و فناوری ارتباطات در استان اردبیل اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، افزود: 35 سایت نسل سه و چهار در شهرستان‌های این استان دایر و مرکز داده همراه اول اردبیل نیز امسال راه‌اندازی خواهد شد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سفر یک روزه پنجشنبه وارد استان شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.