اپراتورها

تلفن همراه

April 29, 2018
20:18 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90178

سامانه صورتحساب گیری همراه اول یکپارچه شد

مدیرعامل همراه اول از تغییر سامانه های شارژینگ و صورتحساب گیری این اپراتور برای یکپارچه سازی سیستم عملیات نرم افزاری این شبکه خبر داد.
مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام همراه اول با هدف ارائه گزارش عملکرد، انتخاب اعضای هیات مدیره و تقسیم سود سهامداران از درآمد این اپراتور، امروز یکشنبه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
 
حمید فرهنگ مدیرعامل اپراتور همراه اول از تامین ۷۵ درصد مصارف هزینه ای در خدمات و تجهیزات شبکه همراه اول از طریق منابع داخلی در راستای حمایت از تولید داخل و استفاده حداکثری از ظرفیتهای داخلی خبر داد.
 
وی با بیان اینکه هدف از تغییر سیستم نرم افزاری سامانه های شارژینگ و صورتحساب گیری شبکه همراه اول، ارائه خدمات یکپارچه به مشترکان، سرویس های سازمانی و توانمندسازی کسب و کار است، گفت: اختلالات چند روز اخیر شبکه همراه اول به دلیل این ارتقای شبکه بوده است که با ارتقای این سیستم و استفاده از بالاترین تکنولوژی روز دنیا، سرویس یکپارچه برای مشترکان سیم کارتهای اعتباری و دائمی ارائه می شود.
 
مدیرعامل همراه اول با اشاره به سهم ۵۹.۵۳ درصدی همراه اول از بازار تلفن همراه کشور گفت: هم اکنون ۹۶ میلیون سیم کارت واگذار شده و ۵۲ میلیون مشترک فعال در این شبکه وجود دارند. از این تعداد بیش از ۳۱ میلیون مشترک از نسل سوم و چهارم موبایل استفاده می کنند و ۱۰ میلیون نفر، مشترک سرویس نسل چهارم موبایل هستند.
 
فرهنگ با بیان اینکه پوشش نسل چهارم موبایل تمامی شهرها و ۸۷ درصد روستاها تکمیل شده است، افزود: استفاده از ترافیک دیتای موبایل در یک سال اخیر با ۱۶۴ برابر رشد همراه بوده و مشترکان موبایل روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ ترابایت اینترنت مصرف می کنند.
 
وی با اشاره به رشد ۳۳۰ درصدی استفاده از اینترنت نسل چهارم موبایل در یکسال اخیر، گفت: متوسط درآمد ماهانه همراه اول به ازای هر مشترک (آرپو) حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: این اپراتور با ۱۱۲ کشور طرف قرارداد رومینگ سیم کارت دائمی، با ۷۰ کشور طرف قرارداد رومینگ سیم کارت اعتباری، با ۶۷ کشور طرف قرارداد اینترنت رومینگ و با ۵۸ کشور طرف قرارداد رومینگ تخفیف است.
 
فرهنگ از رشد درآمد اپراتور همراه اول طی ۴ سال اخیر خبر داد و میزان درآمد سال گذشته این اپراتور را ۴۱ هزار میلیارد تومان و سود آن را ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
 
وی گفت: در زمینه توسعه تلفن همراه در کشور ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و در زمینه درآمد حاصل از استفاده مشترکان از دیتا، ۳۸ برابر رشد را شاهد هستیم.
 
مدیرعامل همراه اول میزان پرداخت سود به دولت از محل خصوصی سازی همراه اول را ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سال گذشته از این بابت، ۶ هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت شده است.
 
وی از تدوین برنامه استراتژی ۵ ساله دوم همراه اول با هدف توسعه فضای کسب و کارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: ادغام مخابرات و همراه اول مطرح نیست اما همراه اول قصد دارد برای جلوگیری از زیاندهی شرکت مبین نت که به دلیل تغییر تکنولوژی وایمکس اتفاق افتاد، سهامدار حداکثری این اپراتور شود و سرویس TDLTE عرضه کند.
 
فرهنگ گفت: سالانه حدود ۲۴۰ میلیون تومان به دلیل سرقت دکل ها و تجهیزات آنتن های موبایل،  دچار ضرر و زیان می شویم.
 
به گزارش مهر، در جریان مجمع سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران، از میزان ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سود این شرکت، به ازای هر سهم ۳۱۸ تومان سود به سهامداران تعلق گرفت.
 
همچنین مجمع عمومی صاحبان سهام مخابرات با شرکت مخابرات ایران،گسترش الکترونیک مبین، مهراقتصادمبین، مدیریت املاک مخابرات و خدمات ارتباطات کاراشاپ به عنوان هیات مدیره همراه اول موافقت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.