تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 7, 2018
18:38 دوشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90452

برندگان مسابقات چالش نوآوری کسب وکارهای نوپا معرفی شدند

نوآوران برگزیده در اولین دوره مسابقات چالش نوآوری کسب وکارهای نوپا در طرح جویشگر بومی، معرفی شدند.
 
به گزارش مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز اولین دوره مسابقات چالش نوآوری در طرح جویشگر بومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
فرایند برگزاری مسابقات چالش نوآوری از طریق پلتفرم نوآوید در طرح جویشگر بومی که با هدف فرهنگ سازی و آگاهی بخشی درباره خدمات شرکتهای فعال در طرح جویشگر بومی و حل چالش های نوآوری شرکتها تعریف شد، حدود شش ماه به طول انجامید.
 
از آنجایی که اکثر شرکتهای ایرانی در حال حاضر برای توسعه نوآوری از پارادایم «نوآوری بسته» یعنی استخدام و بهره گیری از توانمندی نیروهای داخلی استفاده می کنند و به همین دلیل رویداد «چالش نوآوری از طریق پلتفرم نوآوید» با هدف فرهنگ سازی و آگاهی لازم درباره «نوآوری باز» اجرا شد تا شرکتهای فعال در طرح جویشگر، متقاعد به استفاده از نخبگان خارج از سازمان شوند.
 
در این رویداد مسائل کلان و مبهم شرکتها به چالشهای خرد و قابل حل اما چالش برانگیز فرموله و این امکان فراهم شد که نوآوران به جای ارائه پروپوزال اقدام به ارائه راه حل های نهایی کنند. از طرفی دیگر، برگزاری این رویداد مبتنی بر رویکرد جمع سپاری نیز بود و این امکان را فراهم کرد که برای هر چالش تعداد راه‌حل های بسیار توسط شرکت کنندگان مختلف قابل ارائه و بهره برداری باشد.
 
در این رقابت در مجموع تعداد ۲۳ نفر به عنوان نوآوران برتر حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
 
علیرضا یاری مجری طرح جویشگر بومی در این مراسم گفت: برگزاری این مسابقات باعث شد از یک طرف بسیاری از نخبگان و دانشگاهیان کشور از خدمات جویشگرهای بومی آگاهی یافته و به منظور حل چالش های نوآوری آنها در این مسابقات شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند و از طرف دیگر شرکتهای نوپای فعال در طرح جویشگر توانستند با مشارکت حداکثری نخبگان و نوآوران کشور، به راه‌حل های نوآورانه و بومی برای توسعه محصولات داخلی شان دست یابند.
 
وی با اشاره به اینکه طرح جویشگر بومی مشتمل بر ۴۰ پروژه تحقیقاتی و توسعه ای بوده که یکی از آنها حمایت از جویشگر متنی پارسی جو است، ادامه داد: پروژه های دیگر، در راستای حمایت از کسب وکارهای نوپایی است که ارائه دهنده خدمات متنوع دیگری همچون خدمات ترجمه، توسعه خط و زبان فارسی، دانشنامه آزاد، پلتفرم نقشه و تبلیغات خواهند بود. از این رو به دلیل آنکه موضوع تحقیق و توسعه در این شرکتهای نوپا بسیارمهم و از طرفی بسیار پرهزینه است، تصمیم گرفته شد از طریق پلتفرم نوآوید که مبتنی بر رویکرد جمع‌سپاری و نوآوری باز است، اولین دوره مسابقات حل چالش های نوآوری در شرکتهای فعال در طرح جویشگر بومی برگزار شود.
 
یاری تاکید کرد: مدلهای مشابه پلتفرم نوآوید در کشورهای دیگر به سرعت رشد داشته است، چرا که سازمانهای موفق به موضوع تحقیق و توسعه اهمیت می دهند و ترجیحشان انجام این فعالیتها توسط نوآوران و نخبگان خارج از سازمان است. از این رو امسال که سال حمایت از تولید ملی است برگزاری چنین رویدادهایی با هدف حل چالش‌های نوآوری در توسعه محصولات داخلی استمرار یابد و به عنوان یک الگوی موفق در سایر طرح های ملی و تحقیق و توسعه مورد حمایت و استفاده جدی قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.