باندپهن

May 9, 2018
11:39 چهارشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90500

فناوری ارتباطات به خوبی در کردستان استفاده نمی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با وجود اینکه بسترهای خوبی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان ایجاد شده اما ادارات و سازمان ها به خوبی از این امکانات برای ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده نمی کنند.
 
حسین فیروزی روز دوشنبه در سمینار آموزشی آشنایی با شبکه نورونتا (شبکه Tellabs دیتا) اظهار کرد: هنوز فرهنگ سازمانی استفاده از شبکه ها و بسترهای جدید ارتباطات در ادارات دولتی کردستان شکل نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه میلیاردها تومان برای ایجاد شبکه های اطلاعاتی و مخابراتی در استان هزینه شده است، افزود: انتظار داریم سازمان ها به سرعت به سمت استفاده از خدمات الکترونیک و بسترهای فناوری ارتباطات برای ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مردم گام بردارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: استفاده ادارات از تکنولوژی های ارتباطی ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع، مانع انجام فساد اداری نیز می شود.
فیروزی با بیان اینکه توسعه استان بدون توسعه شبکه های ارتباطی و مخابراتی ممکن نیست، یادآور شد: نباید توسعه شبکه های مخابراتی را نادیده گرفت چون پیشرفت در این حوزه به توسعه همه جانبه منجر می شود.
وی بر بالا بودن اهمیت توسعه دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: دولتی کارآمد است که در کارش سرعت، دقت و شفافیت داشته باشد و این مهم مستلزم استقرار دولت الکترونیک است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان هم در این سمینار با بیان اینکه امنیت در ارتباطات اهمیت بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: شرکت مخابرات بنا به وظیفه ذاتی خود علاوه بر ارائه خدمات به مشترکان، زمینه آموزش، فرهنگ سازی و هماهنگی استفاده از بسترهای امن را برای آنان فراهم می کند.
آزاد حکمت افزود: شبکه نورونتا(Tellabs) علاوه بر سرعت بالای دسترسی به اطلاعات، دارای ضریب امنیت بسیار بالایی است و امیدواریم سازمان ها و ادارات دولتی به سمت استفاده از این شبکه قدم بردارند.
وی با اشاره به اینکه مخابرات استان از تمام تکنولوژی های روز دنیا برخوردار است، یادآور شد: شهرستان های استان از آخرین نسل تکنولوژی تلفن همراه (نسل 3 و 4) بهره مند هستند و تعداد زیادی روستا هم از این تکنولوژی برخوردار هستند.
مدیر مخابرات منطقه کردستان ضمن اشاره به پیشرفته بودن و سرعت بالای شبکه فیبر نوری گفت: در یکسال اخیر ظرفیت سازی ایجاد فیبر نوری برای 30 هزار مشترک در استان انجام شده است.
به گفته حکمت، کل شبکه فیبر نوری در کردستان چهار هزار و 200 کیلومتر است که با توجه به وضعیت جغرافیایی، ساختار و جمعیت استان، عدد بسیار بالایی است.
وی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما این است که از تولید داخلی حمایت کرده و با محقق کردن شعار سال، زمینه اشتغال در مخابرات با سرعت بالایی انجام شود.
در ادامه این سمینار، 2 تن از کارشناسان شرکت مخابرات کردستان برای آشنایی مسئولان ادارات استان با مزایا و نحوه استفاده از شبکه نورونتا، مطالبی را ارائه کردند.
نورونتا (Neuronta) یک شبکه امن اختصاصی غیر اشتراکی با استفاده از تکنولوژی تقسیم زمانی (TDM) است. این شبکه برای سرویس دهی به مشترکان تجاری، مالی و حاکمیتی طراحی و به صورت کاملاً مجزا از سایر شبکه های شرکت مخابرات ایران پیاده سازی شده و در طراحی آن از تجهیزات اختصاصی و با کیفیت بسیار بالا استفاده شده است.
بازار هدف مشتریان این شبکه، شرکت­ها، سازمان­ها و نهادهای نیازمند یک شبکه اختصاصی و امن است که به برقراری ارتباط با دیگر نقاط خود بصورت بی­ وقفه با امنیت بالا نیاز دارند. 
شرکت مخابرات کردستان دارای 533 هزار مشترک تلفن ثابت، یک میلیون و 300 هزار مشترک همراه اول و 100 هزار مشترک اینترنت پرسرعت است.
در حال حاضر یک هزار و 601 روستا به انواع شبکه ارتباطات متصل و 450 روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات کردستان بهره مند است؛ ضمن آنکه مشترکان مخابرات این استان در هر 24 ساعت بیش از 30 ترابایت اینترنت مصرف می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.