لبه تکنولوژی

May 10, 2018
14:58 پنجشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90533

اوبر با همکاری ارتش آمریکا تاکسی پرنده می سازد

کمپانی اوبر اعلام کرد برای پیشبرد فناوری روتورهواپیماهای بی‌صدای عمودپرواز با ارتش آمریکا برای ساخت نمونه اولیه همکاری می‌کند.
 
 
به گزارش خبرآنلاین، قرار است از این فناوری برای توسعه ماشین‌های پرنده و نقل‌وانتقال مسافران در پروازهای شهری استفاده شود و به همین خاطر «تاکسی آنلاین اوبر» و «واحد تحقیق، توسعه و مهندسی» ارتش آمریکا برای ساخت و آزمایش سیستم روتور چرخان به‌صورت عمودپرواز مبلغ 1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌دهند.
 
سیستم تعریف‌شده بر اساس قرارگرفتن دو روتور روی‌هم است که با نرم‌افزار مخصوص در یک‌جهت و هم‌زمان چرخیده می‌شود. این رهیافت می‌تواند باعث کاهش نویز هنگام چرخش شده و در مقایسه با فناوری موجود آلودگی صوتی کمتری ایجاد کند.
 
«راب مک دونالد» سرپرست واحد مهندسی وسایل نقلیه اوبر دراین‌باره گفت: "چالش دستیابی به صدای فوق‌العاده کم، از موانع حیاتی برای راه‌اندازی تاکسی‌های هوایی و ماشین‌های پرنده در مناطق شهری است."
 
 
دکتر«جارِت ریدیک» مدیر لابراتوار تحقیقاتی ارتش آمریکا نیز گفت: "ارتش درحال‌توسعه نسل جدید هواپیماهای بدون سرنشین است که نیازی به باند فرودگاه نداشته باشد و در مقایسه با نسل کنونی نیز صدای کمتری تولید کند."
 
«مارک مور» مدیر مهندسی و سیستم‌های هواپیمایی اوبر که محقق پیشین در ناسا بوده، می‌گوید: اوبر باید تا 2020 تاکسی هوایی خود را راه‌اندازی کند و در حال حاضر اوبر با ناسا برای توسعه سیستم نرم‌افزاری مدیریت ترافیک تاکسی هوایی در شهرها همکاری تنگاتنگی دارد.
 
گفتنی است اوبر برای توسعه سیستم روتور بی‌صدا از کمپانی Launchpoint Technologies Inc در کالیفرنیا کمک می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.