اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

May 11, 2018
10:00 جمعه، 21ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90570

رونمایی‌های بزرگ در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان مایکروسافت بیلد ۲۰۱۸

کلود، هوش مصنوعی، مایکروسافت 365 و«لبه هوشمند»(انقلاب بعدی در دنیای کامپیوتر)؛ موضوعات داغ امسال Microsoft Build 2018 بودند که توسط مدیران مایکروسافت و توسعه دهندگان نرم‌افزاری در سیاتل تبیین شدند.
 
 
به گزارش خبرآنلاین، اگرچه از رونمایی‌های خیره‌کننده سخت‌افزاری خبری نیست اما تجربیات در حوزه اپلیکیشن و هزینه 5 میلیارد دلاری مایکروسافت در حوزه اینترنت اشیاء توجه همگان را به خود جلب کرد.
 
بحث در مورد متحد کردن تجربیات بین ویندوز، اندروید و iOS به دنبال کاهش تلاش‌ها در بخش ویندوز فون در بیلد 2018 خودنمایی کرد.
 
 
 
اتحاد نرم‌افزاری کورتانا و الکسای آمازون
 
دیدن مدیر آمازون روی سِن در کنفرانس مایکروسافت حادثه‌ای سورآل بود و اینکه دو کمپانی دارای دستیار صوتی باهم شراکت می‌کنند نیز به جذابیت موضوع افزود. کورتانا تقویم روی اکوی آمازون را خوانده و سفارش اوبر را انجام می‌دهد.
 
 
 
کوتاه شدن دیوار میان ویندوز و گوشی‌های هوشمند
 
مایکروسافت یک سری اپلیکیشن و سرویس معرفی کرد که دیوار میان ویندوز و گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های مختلف را کوتاه می‌کند. این رخداد بعد از خداحافظی مایکروسافت با ویندوز فون رخ می‌دهد که اپ‌هایی مانند لانچر مایکروسافت روی اندروید و … بخشی از این پروژه محسوب می‌شود.
 
 
 
لبه هوشمند
 
از سرویس‌های جدید کلود گرفته تا تمرکز روی اینترنت اشیاء، هزاران گیگ دیتا تولید می‌شود که باید به نحو احسنت مدیریت شوند. مایکروسافت در این بخش استراتژی اوپن سورس را پیش گرفته است و با رونمایی از سرویس IoT Edge نیاز انواع کاربران را برآورده می‌سازد. 5 سال پیش کسی فکر نمی‌کرد مایکروسافت به اوپن سورس سوئیچ کند.
 
 
 
تراشه ویژه برای انجام تسک‌های هوش مصنوعی
 
سرویس جدید اجراشده روی Azure با پروژه Brainwave به‌عنوان تراشه ویژه برای انجام تسک‌های هوش مصنوعی رونمایی شد. نام این تراشه FPGA است که توسط اینتل برای مایکروسافت توسعه داده‌شده و مشتریان سرویس Azure برای تشخیص تصویری، سریع‌تر از استانداردهای موجود از این امکان جدید بهره‌مند خواهند شد.
 
 
 
کمک 25 میلیون دلاری مایکروسافت به معلولان با استفاده از هوش مصنوعی
 
هوش مصنوعی همه‌چیز مایکروسافت می‌شود.حل مشکلات اجتماعی نیز از این طریق ممکن شده است و مایکروسافت با صرف هزینه 25 میلیون دلاری فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به معلولان را توسعه داده است. مایکروسافت امکانات مالی و … در اختیار محققان ، دانشجویان، مؤسسات و توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا چالش‌های موجود معلولان با هوش مصنوعی مرتفع شود.
 
 
 
پول بیشتر در جیب توسعه دهندگان
 
مایکروسافت تصمیم گرفته است سهم خود از فروشگاه ویندوز را کم کند و سهم توسعه دهندگان را به 85 و 95 درصد رساند که البته این رقم برای گیم سازان نیست. (بخش اعظم فروش در فروشگاه ویندوز مربوط به گیم است)
 
 
 
کینکت جدید با اینترنت اشیاء
 
مایکروسافت با استفاده از نام تجاری کینکت/ kinect سخت‌افزارهای جدید خود مبتنی بر سنسورهای اینترنت اشیاء را توسعه می‌دهد. طرح جدید مایکروسافت قراردادن دوربین، سنسور و پردازشگر در بسته‌های کوچک با شرایط خاص است. «اسکات گوتری» رئیس بخش هوش مصنوعی و کلود مایکروسافت از توسعه الگوریتم هوش مصنوعی برای ایجاد تجربیات لحظه‌ای روی لبه تکنولوژی سخن گفت.
 
 
 
عشق مایکروسافت به لینوکس ادامه دارد
 
بعد از 33 سال مایکروسافت، نرم‌افزار «نوت پد» خود را آپدیت کرده و روی لینوکس، یونیکس، مک او اس اجازه مدیریت روی لاین‌ها را می‌دهد. پشتیبانی از پایان خطوط برای کدنویسی در لینوکس مهم بوده و حالا عشق مایکروسافت به لینوکس معلوم می‌شود.
 
 
 
پهپاد در مرکز توجه
 
همکاری میان مایکروسافت و DJI چین برای توسعه پهپادهای تجاری، بخشی دیگر از رونمایی‌های بیلد 2018 در سیاتل بود. بخش کشاورزی، ساخت‌وساز و امنیت عمومی از طریق پلتفرم ویندوز موسوم به لبه هوشمند و پهپاد چینی رونقی جدید را شاهد خواهد بود.
 
 
 
بازتعریف مرور وب
 
تجربه مرور وب در بیلد 2018 بازتعریف شد و با ایجاد پنجره جدید، اینترفیس Alt+Tab برای ادغام دستورات روی مرورگر تمرین شد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.