تلفن همراه

گوشی

May 12, 2018
10:28 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90589

هواوی Honor 9 Lite؛ چهار چشمیِ خوش دست

برند آنر(Honor) یک زیربرند یا همان Sub-brand از کمپانی هواوی است. دفتر مرکزی این برند چینی در شنژن چین واقع شده و موبایل، تبلت، کامپیوتر و گجت‌های پوشیدنی تولید می‌کند. به گفته هواوی، اواخر سال 2011 کم کم ایده آنر شکل می‌گیرد و سال 2013 رسما ثبت می‌شود. از همان سال 2013 که خط تولید آنر به راه افتاد هواوی تصمیم گرفت با گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و باکیفیت به رقابت جدی‌تر با برندهای دیگر چینی بپردازد، اما طولی نکشید تا آنر از مرزهای چین عبور کرد و به یک برند جهانی تبدیل شود. در آوریل 2014 آنر مدل 3C خود را در مالزی رونمایی کرد و اکتبر 2014 هم «آنر 6» را در برلین رونمایی کرد تا رسما وارد بازار اروپا شود. امروز کاربران حرفه ای بازار گوشی تلفن همراه میان رده ایران، گوش بزنگ ورود محصولات ارزان، خوش فرم و قدرتمند جدید آنر به بازار هستند. آنر 9 لایت، تازه واردترین عضو خانواده آنر به بازار گوشی موبایل تهران است. چیزی که از نظر ایستنا، یک میان رده خوش دست، خوش قیمت، سبک، ارزنده و متفاوت است.

 
IMG_4262.JPG
 
در ادامه بیشتر با این نوبرانه آنر آشنا می‌شویم :
 
در یک نگاه
 
huawei honor 9 lite - 2.png
 
اگر بخواهیم با وسواس آنر 9 لایت را معرفی کنیم شاید اینها کلیدی ترین کلماتی باشد که به دانست شان نیاز دارید: 
 

شبکه

4G/LTE با قابلیت اگریگیشن دو کریر (همان CAT 6 خودمان!)

پشتیبانی از تمامی باندهای استاندارد نسل دو (2G)، سه (3G) و چهار (4G/LTE) تلفن همراه که توسط اپراتورهای موبایل ایران مورد استفاده قرار گرفته اند

دو سیم کارت (نانوسیم)

شبکه وای فای b/g/n

بلوتوث نسخه 4.2

GPS با A-GPS و پشتیبانی از جی لوناس و BDS

 

عرضه

معرفی شده در دی ماه 1396 به بازار جهانی

 

قد و هیکل

151 میلیمتر ارتفاع، 71.9 میلیمتر عرض و 7.6 میلیمتر ضخامت

149 گرم وزن

فریم دور آلومینیومی

جلو و عقب شیشه

 

صفحه نمایش

5.65 اینچ با حاشیه ناچیز

428 پیکسل در هر اینچ

مولتی تاچ اسکرین

 

پلتفرم

آندروید 8 

چیپست های سیلیکون کایرین 659

هشت هسته 

پردازنده گرافیکی مالی تی 830

در دو نسخه 64 گیگ حافظه با 4 گیگابایت رم یا 32 گیگابایت حافظه با 3 یا 4 گیگابایت رم براساس بازار

حافظه قابل افزایش تا 256 گیگابایت بوسیله کارت حافظه میکرو اس دی (بجای سیم کارت دوم)

 

دوربین

دوربین پشت دوگانه 13 مگاپیکسل + یک دوربین 2 مگاپیکسل با فلش ال ای دی و اتوفوکوس

با قابلیت لیبل جغرافیایی، تاچ فوکوس، تشخیص صورت، اچ دی آر و پاناروما

فیلم برداری فول اچ دی با 30 فریم در هر ثانیه

دوربین جلو دو گانه 13 مگاپیکسل به همراه یک دوربین دو مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری فول اچ دی

 

صدا

جک 3.5 میلیمتری هدفون در زیر

اسپیکر زیر گوشی

قابلیت حذف صدای نویز با استفاده از یک میکروفن مستقل در پشت

 

سنسورها

سنسور تشخیص اثر انگشت در پشت، وسط

سنسور شتاب سنج

سنور مجاورتی

قطب نما

 

باتری

لیتیوم پولیمر 3000 میلی آمپر ساعت

 
رنگ بندی در بازار جهانی
 
Huawei Honor 9 Lite
 
سیاه نیمه شب، آبی سفالی، نیروی دریایی، خاکستری یخچالی، خاکستری تیره، آبی سحرآمیز، سفید صدفی
 
رنگ بندی در بازار ایران
از اسم های عجیب و غریب بالا که بعضا فقط روی جعبه گوشی ها دیده میشوند که بگذریم تا بحال فقط رنگهای آبی و مشکی این گوشی در بازار ایران مشاهده شده است.

اما اگر بخواهیم در یک نگاه سریع این گوشی را توصیف کنیم، شاید این بهترین کلمات باشد: یکی از بهترین میان رده های پرقدرت، خوش دست و زیبا که خیلی از یک پرچمدار گرانقیمت کم ندارد و شاید بیشتر از آنها در دستانتان بدرخشد!

 

طراحی

 

Huawei Honor 9 Lite

قبل از هر چیز باید بگویم که طراحی این گوشی چیزی از گوشی های پرچمدار بازار کم ندارد. صفحه نمایش گوشی حاشیه خیلی کمی دارد که برای محصولی در این رده قیمتی قابل توجه است. سنسور اثر انگشت هم به جای مناسبی در پشت گوشی رفته به طوری که کاربران این گوشی در مورد محل قرارگیری فینگرپرینت، میتوانند به کاربران گلگسی اس 8 سامسونگ هم فخر بفروشند!

IMG_4296.JPG

جلو و پشت گوشی جز کلمه honor که طرح و رنگ و اندازه اش توی ذوق نمیزند، عملا هیچ نوشتار دیگری قابل خواندن نیست. 

IMG_4295.JPG

یک فریم آلومینیومی هم رنگ بدنه از دور تا دور دستگاه محافظت میکند و پشت و روی دستگاه را یک صفحه پلاستیک براق خوش رنگ گرفته است. دو دوربین پشتی در یک فریم بیضی شکل کوچک با کادر سیاه به رخ کشیده شده اند که البته کمی هم از بدنه بیرون زده اند. دو دوربین جلویی خیلی به چشم نمی آیند و شاید اول محل قرارگیری سنسور مجاورتی را با دوربین جلویی اشتباه بگیرید. این همه توصیف این "ساده‌ی مدرن" آنر از نظر طراحی است. 

IMG_4289.JPG

البته حس لامسه شما اگر زبان داشت، پس از لمس این گوشی اولین کلمه ای که به زبان می آورد شاید این بود: مراقب باش، این براق خوش دست، لیزه ! 

 

شمایل

طراحان این گوشی میگویند 75 و نیم درصد فضای جلویی این گوشی را صفحه نمایش با کیفیت آن در اختیار گرفته است. پایین صفحه نمایش هم لوگوی آنر را میبینید و بالای آن خروجی صدای مکالمه، دوربین های سلفی دو گانه و سنسور مجاورتی کنار آن را. 

IMG_4288.JPG

در پشت، می‌توانید دو لنز دوربین را ببینید که در غلافی مشکی و کمی برجسته تر از سطح پشتی، جدا از قاب جای گرفته‌اند. تک فلاش گوشی هم در این بخش قرار دارد و کنار دو دوربین و میکروفون نویز گیر ولی خارج از این غلاف است. کمی پایین‌تر سنسور اثرانگشت با طراحی دایره‌ای قرار دارد و در یک پنجم پایین قاب پشت لوگوی ساده‌ی آنر دیده می‌شود.
 
IMG_4296.JPG
 
پایین گوشی جک 3.5 میلی‌متری خروجی صدا، پنج سوراخ اسپیکر و میکروفون اصلی قرار دارند.
 
IMG_4270.JPG
 
بالای گوشی هیچ چیزی جز قاب آلومینیومی نیست و میکروفون دوم که در بیشتر گوشی‌ها در این قسمت قرار دارد کنار فلاش گوشی در قاب پشتی قرار گرفته.
 
IMG_4280.JPG
 
کلیدهای افزایش و کاهش صدا (ولوم خودمان!) و پاور سمت راست قرار دارند. شاید روزهای اول خرید گوشی، مثل ما، موقع مکالمه نتوانید خیلی راحت با دکمه های صدا بازی کنید. نگران نباشید؛ عادت میکنید.
 
IMG_4279.JPG
 
ماژول سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه سمت چپ قرار دارند که بدنه‌اش همانند کاور فلزی است ولی دست کم در نسخه ای که در اختیار ایستنا بود مثل فریم آلومینیومی خیلی براق و یک پارچه به نظر نمیرسید. هر دو سیم کارت این گوشی باید نانو سیم باشند. توصیه ما این است که اگر نانوسیم ندارید بجای پانچ مسخره سیم، به رایگان در ایرانسل یا همراه اول سیم کارت خود را با یوسیم که قابل تبدیل به نانوسیم هم هست تعویض کنید تا از شبکه فورجی و بخصوص قابلیت CAT 6 این گوشی لذت ببرید. فراموش نکنید که اگر نیاز به افزایش میزان حافظه گوشی از طریق اضافه کردن کارت حافظه میکرو اس دی داشتید، آنر 9 لایت مثل خیلی دیگر از اسمارت فون های بازار میگوید که باید بین دو سیم کارت خود فقط یکی را انتخاب کنید، چرا که کارت حافظه در همان ماژول سیم کارت دوم قرار میگیرد. البته هم ما و هم شما میدانیم که راه حل های المپیادی و نجاری واری برای خوراندن هر دو سیم و کارت حافظه در اینترنت معرفی شده اند ولی دستکم ما جرات تست آنها را نداشتیم. 
 
 
نمایشگر
 
جلوی گوشی درگیر کمترین حاشیه است و همه چیز برای صفحه نمایش هزینه شده تا شما با کمترین فضای اضافی بتوانید از همه صفحه نمایش 5 و 65 صدم اینچی با کیفیتتان که میتواند تصاویر را با کیفیت فول اچ دی پلاس و با تراکم پیکسلی قابل توجه 428 پیکسل در هر اینچ مربع نمایش بدهد، لذت ببرید.
 
IMG_4298.JPG
 
به نظر ما کیفیت نمایش و تفکیک رنگ ها در این گوشی قابل قبول است، نور صفحه نمایش متوسط است و زیر نور شدید خورشید در تست های ما قابل قبول به نظر می رسید و مشکلی برای دیدن محتوا نبود. نور سفید بی نقص به نظر میرسید و در نور آبی با توجه به قیمت گوشی به نظرم قابل توجه بود. تغییر نور شب برای چشم البته خودکار نیست و باید یا دستی اقدام کنید یا یک جدول زمان بندی ست کرده باشید ولی خروجی خوب بود: این گوشی با چشمان شما دشمن نیست!
 
Screenshot_20180511-112503.jpg
 
 
Screenshot_20180511-113743.jpg
 
البته در بخش تنظیمات نمایشگر، شما در منوی color mode میتوانید به دلخواه دمای رنگ های در حال نمایش را تغییر دهید یا طیف گسترده رنگ مورد نظر خود را ویرایش کنید.
 
 
Screenshot_20180511-112515.jpg
 
منوی Eye Comfort که اول در گوشی های پرچمدار رو شده بود حالا در آنر 9 لایت هم  جا خوش کرده. با فعال کردن این قابلیت پیکسل های آببی صفحه نمایش خاموش یا دستکم کم رنگ میوشند و نور زرد روی صفحه غالب میشود. این قابلیت برای موقع کار با گوشی در اتاق تاریک باعث میشود چشمانتان کمتر خسته بشود.
 
 
افکت
 
 
Screenshot_20180511-112523.jpg
 
در منوی Home Screen Style می‌توانید نوع نمایش هوم پیج را تغییر دهید. میتوانید با نسل‌های اولیه رابط کاربری اموشن UI، تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی را در هوم پیج کنار هم بچینید و یا یک صفحه جدا برای برنامه‌های نصب شده اینجاد کنید تا بتوانیداز صفحه اصلی برای برنامه‌های پر کاربرد و ویجت های مورد علاقه تان استفاده کنید.
 
Screenshot_20180511-112605.jpg
 
با قابلیت Full Screen Display آنر 9 لایت، برنامه هایی که با نسبت ابعاد صفحه نمایش این گوشی همخوانی ندارند نمایش داده میشوند و میتوانید با این منو، آن اپ ها را به صورت فول اسکرین شده ببینید. البته بر اساس تست های ایستنا، در بعضی اپ ها استفاده از این قابلیت باعث دفرمه شدن تصاویر و لوگوها شد.
 
Screenshot_20180511-114134.jpg
 
با قابلیت Screen Resolution می‌توانید کیفیت صفحه‌نمایش را از دو حالت HD+ و Full HD+ انتخاب کنید. ضمن آنکه با گزینه Smart Resolution میتوانید به صورت خودکار کیفیت صفحه را کاهش می‌دهد تا باتری مصرف شود.
 
 
 
نرم افزار
 
این بخش فدای قیمت کم گوشی نشده است. از سیستم‌عامل اندروید نسخه 8.0 و رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8.0 برای این گوشی بهره برده شده است. این رابط کاربری علاوه بر اینکه خیلی نرم و روان کار می‌کند کمک می‌کند بتوانید دستکاری های زیادی در ظاهر گوشی انجام دهید.
 
Screenshot_20180511-112415.jpg
 
در بخش تنظیمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که کاربردی‌تر از سایر بخش‌ها هستند: اسکرین شات گرفتن با 3 انگشت در هر صفحه، روشن و خاموش کردن صفحه‌نمایش با دو بار ضربه زدن روی آن، سایلنت کردن گوشی یا خاموش کردن زنگ آلارم با برگرداندن گوشی، کشیدن انگشت روی بخش پایینی صفحه‌نمایش از یک سمت به سمت دیگر برای مشاهده محتوا در صفحه‌ای کوچک‌تر و دسترسی آسان‌تر به محتواهای در حال نمایش بالای صفحه و خاموش و روشن کردن گوشی به صورت خودکار در بازه زمانی تعیین شده.
 
 
 
سخت افزار
 
پردازنده مرکزی گوشی ساخت سیلیکون است که کایرین 659 نام دارد. این پردازنده سال 2017 برای گوشی‌های میان رده و تبلت ها معرفی شد. 4 هسته کم‌مصرف این گوشی فرکانسی برابر 1.7 گیگاهرتز و 4 هسته پرمصرف آن فرکانس 2.36 گیگاهرتزی دارند.  این پردازنده 64 بیتی از بلوتوث نسخه 4.2 و شبکه Cat. 6 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با خیال راحت از شبکه پرسرعت همراه 4.5G اپراتورهای موبایل ایران در مناطق تحت پوشش این فناوری لذت ببرید.
 
Screenshot_20180511-112656.jpg
 
در نسخه ای که در اختیار ایستنا قرار گرفته بود روی چیپست این گوشی و کنار پردازنده یک حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. با بسته بودن تمام برنامه‌ها از 3 گیگابایت حافظه داخلی 1.2 گیگابایت آزاد است در حالی که با باز کردن 15 برنامه و فعال بودنشان در پس زمینه 990 مگابایت از این حافظه آزاد می‌ماند. از 32 گیگابایت حافظه داخلی همان ابتدا 23.49 گیگابایت از حافظه داخلی آزاد است و باقی آن در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد.
 
Screenshot_20180511-112707.jpg
 
بازی‌های سنگین مانند آسفالت 8 به راحتی و بدون دردسر روی Honor 9 lite اجرا می‌شوند و مشکلی از بابت لگ و کندی در آن‌ها به وجود نمی‌آید در ضمن اینکه با لمس کلید خانه به سرعت و بدون دردسر از برنامه‌ها و بازی‌ها خارج می‌شوید.
 
در زیر نتایج تست های ایستنا با نسخه آخر AnTuTu Benchmark دیده میشود : 
 
Screenshot_20180511-115657.jpg
Screenshot_20180511-115723.jpg
 
 
همه چیز برای انگشتان شما!
 
برای این گوشی میان رده روش‌های امنیتی قابل توجهی در نظر گرفته شده است: اولین روش استفاده از سنسور اثرانگشت برای باز کردن قفل صفحه است. سنسور گوشی در قاب پشتی و جای خوش دستی جای گرفته است. سرعت و دقت این سنسور بسیار خوب است و در زمانی حدود 30 صدم ثانیه می‌تواند اثرانگشتی که از قبل برایش تعریف کرده‌اید بشناسد و قفل صفحه را باز کند. سنسور اثرانگشت علاوه براین می‌تواند برای کارهای دیگری از جمله پایین کشیدن نوتیفیکیشن بار، عکس انداختن و پاسخ دادن به تماس‌ها به کار آید و برای اینکار نیازی نیست که حتما از انگشتی که برایش تعریف کرده‌اید استفاده کنید.
 
IMG_4287.JPG
 
در تست های ایستنا این سنسور با دست مرطوب هم عملکرد قابل قبولی داشت، چیزی که ما در گلگسی اس 7 و 8 با آن چالش داشتیم. 
 
روش دوم باز کردن قفل این گوشی استفاده از سیستم تشخیص چهره است که هنوز بین گوشی‌های میان رده اتفاق جدیدی است و یک ویژگی خاص برای آنر 9 لایت محسوب می‌شود. تشخیص چهره این گوشی هم سرعت خوبی دارد و از زمانی که کلید پاور را فشار می‌دهید تا زمانی که قفل صفحه باز می‌شود زمانی حدود 50 صدم ثانیه نیاز است. عملکرد تشخیص چهره خوب است اما به آن خوبی که در گوشی‌ای مانند نوا 3 ای (همان پی 20!) دیدیم نیست و به‌خصوص در نور کم با مشکل مواجه می‌شوید و باید از سنسور اثرانگشت استفاده کنید.
 
در تست های ایستنا باز شدن قفل بعد از گذاشتن عینک هم خیلی تعریفی نداشت ولی بر عکس آن قابل قبول بود که برای ما عجیب به نظر میرسید.
 
 
دوربین چهار چشمی
 
استفاده از دوربین‌های دوگانه در قاب پشتی دیگر به یک روند معمولی در گوشی‌های میان رده تبدیل شده است و هواوی در این امر از همه پیشتاز تر است. اما دوربین دوتایی در قاب جلو یعنی دوربین سلفی دوتایی هنوز یک ایده و مزیت نسبی قابل توجه به حساب می آید که در این گوشی به کار گرفته شده است. در قاب پشتی دو دوربین اصلی یکی با سنسور 13 و دیگری با سنسور 2 مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. این سنسورها در قابی کمی برجسته تر از سطح بدنه دستگاه هستند در حالی که فلاش تکی LED خارج از این قاب است. در قاب جلو هم دو دوربین سلفی یکی با سنسور 13 مگاپیکسلی و دیگری با سنسور 2 مگاپیکسلی قرار دارد.
 
IMG_4264.JPG
 
بخش زیادی از محبوبیت یک گوشی تلفن همراه به دوربین آن برمی گردد. این سال ها تغییرات زیادی روی دوربین انواع گوشی ها اعمال شده است که دوربین دوگانه جدیدترین آن است که به سرعت جایش را در دل کاربران باز کرد؛ دوربینی که دنیای کاربران را متحول و امکان ثبت لحظات را با زیبایی هر چه بیشتر برایشان فراهم کرده است. با هم ببینیم دوربین های دوگانه چه امکاناتی فراهم می کنند و کدام گوشی ها بهترین استفاده را از دوربین دوگانه کرده اند.
 
IMG_4288.JPG
 
مات کردن تصاویر پس زمینه، تصاویری شارپ تر، عکس های پرسپکتیو، زوم کردن با خیال راحت،  تنظیم دیافراگم، جزئیات بیشتر، کمک به واقعیت افزوده و عکاسی اولتراواید بخشی از فواید دوربین های دوگانه هستند. 
 
ورود دوربین های دوگانه به عرصه تکنولوژی تلفن همراه، تحول بزرگی محسوب می شود و تجربه های کاربران زیادی را به مراتب بهتر و هیجان انگیزتر می کند. با وجود این، دوربین های دوگانه حتما آخرین پیشرفتی نیستند که دوربین های تلفن همراه خواهند داشت. برای نمونه خبرهای ضد و نقیضی وجود دارد که آیفون قرار است نسل جدید دوربین هایش را سه گانه کند، یعنی به جای دو دوربین، سه دوربین به کار ببرد. اینکه این خبر تا چه حد واقعیت داشته باشد، هنوز کاملا مشخص نیست؛ اما واقعیتی که مشخص است امکانی است که دوربین سه گانه می تواند به کاربرانش هدیه کند و آن عکاسی خیلی بهتر در نور کم است. تا زمانی که این نسل از گوشی های آیفون وارد بازار شوند، با خیال راحت از دوربین های دوگانه استفاده کنید و از عکس های جذابی که به ثبت می رسانید، لذت ببرید.  
 
دوربین اصلی گوشی به ویژگی PDAF مجهز است که کمک می‌کند دوربین‌ها در زمان کمتری فوکوس را انجام دهند. دوربین‌های سلفی گوشی هم به ویژگی روتوش هوشمند مجهز هستند که ابتدا جنسیت کاربر را تشخیص می‌دهند و سپس با توجه به جنسیت افکت بوکه را برای جنسیت بهینه می‌کند.
 
 

 
نرم‌افزار دوربین همان چیزی است که در گوشی‌های مجهز به رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8 می‌بینیم. همه‌چیز در دسترس قرار دارد و برای عکاسی از سوژه‌های متفاوت به گشت‌وگذار زیادی در منوی برنامه‌ها نیاز ندارید. با کشیدن انگشت به سمت راست روی صفحه ویوفایندر می‌توانید به مودها برسید که در آنجا تعدادی حالت مختلف عکاسی از جمله حالت پرو، حالت HDR، حالت پانوراما و حالت لنز AR در نظر گرفته شده است. با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه ویوفایندر می‌توانید تنظیمات گوشی را مشاهده کنید.
 
رنگ در عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور روز گرفته می‌شود نزدیک به واقعیت و شفاف ثبت می‌شود اما ثبت جزئیات خیلی خوب نیست و عکس‌ها چندان شارپ نیستند. در عوض رنج دینامیکی خوب است. در نور شب رنگ عکس‌ها کمی کم رنگ‌تر از آنچه که باید ثبت می‌شوند و نویز به خوبی در آن‌ها مشهود است اما شارپی خوبی دارند و می‌توانید از این نظر به خوبی به آن‌ها اعتماد کنید.
 
عکس‌هایی که توسط دوربین سلفی گرفته می‌شوند رنگ خوبی دارند و نویز تصاویر در نور روز بسیار کم است. در نور شب نویز عکس‌ها بیشتر می‌شود اما اگر از فلاش استفاده کنید نویز به طرز چشمگیری پایین می‌آید. 
 
هر دو دوربین به لطف دو لنزی بودن توانایی گرفتن عکس‌های پرتره را دارند. عکس‌های پرتره‌ای که توسط دوربین‌های اصلی و دوربین‌های سلفی گرفته می‌شوند مرز بین سوژه و پس زمینه در آن‌ها قابل قبول ثبت می‌شود.
 
در ادامه نمونه تصاویری که با دوربین دوگانه این گوشی گرفته ایم را می بینید: 
 
IMG_20180510_103827.jpg
IMG_20180510_110125.jpg
IMG_20180510_110135.jpg
IMG_20180510_175927.jpg
IMG_20180511_154749.jpg
IMG_20180510_105113.jpg
IMG_20180510_103835.jpg
 
باتری
 
برای Honor 9 lite یک باتری 3هزار میلی آمپری در نظر گرفته شده که در استفاده کمی حرفه ای یک کاربر میتواند تا یک روز و نیم دوام بیاورد. اگر از شارژر و کابل همراه این گوشی برای شارژ سریع استفاده کنید، میتوانید در 50 دقیقه، باتری این گوشی را از صفر به 50 درصد شارژ برسانید اما برای شارژ کامل به 2 ساعت و نیم زمان طبق تست های ما نیاز دارید. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.