باندپهن

May 14, 2018
19:06 دوشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90692

جهرمی خبر داد: افزایش تعداد گذرگاه های بین الملل کشور به هفت مرکز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه گذرگاه های شبکه بین الملل از یک نقطه به 7 مرکز، گفت : نتیجه این توسعه پایداری شبکه، دسترسی بیشتر و بهبود پدافندی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه امروز در دنیا خلاقیت مرز ندارد و جوانان می توانند محصولاتی تولید کنند که در همه دنیا در دسترس باشد، گفت: از دو سال و نیم پیش حرکتی را آغاز کردیم تا از گذرگاه های بین المللی ایران تمرکززدایی کنیم چراکه تمام ترافیک بین الملل کشور از طریق تهران عبور می کرد که از نظر فنی باعث افت کیفیت و افزایش هزینه ها می شد.
 
وی تصریح کرد: با تلاشی که در شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفت تعداد گذرگاه های بین المللی به هفت نقطه افزایش پیدا کرد که هسته شبکه ملی اطلاعات نیز در این هفت نقطه مستقر شد تا درصورتیکه یکی از این نقاط از مدار خارج شود اختلالی در کار مردم احساس نشود و بقیه نقاط کمبود آن را جبران کنند. 
آذری جهرمی با اشاره به اینکه امروز قطعی بین الملل نه تنها کم نشده اما زیاد هم شده است، افزود: با این حال به دلیل عدم تمرکز زدایی این قطعی ها در زندگی مردم اختلالی ایجاد نمی کند چون شبکه در کل کشور پهن شده است و الان این شبکه هفت جزیره مستقل به هم متصل کرده است. 
وی با بیان اینکه امروز اگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق یا افغانستان بخواهند از محتوا یا خدمات داخل کشور استفاده کنند بهبود بسزایی را شاهد هستیم که این مهم به صادرات کمک می کند، اظهار کرد: بنابر توپولوژی شبکه سابق ارتباط با کشورهای شمالی از طریق چند نقطه محدود در اروپا انجام می شد درحالیکه امروز براحتی می توانیم با همسایگان مان ارتباط متقابل داشته باشیم. 
عضو کابینه دولت تدبیر و‌امید با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه اینترنت بین الملل برای کسب و کارها تصریح کرد: باید تدبیری شود تا طی تسهیلاتی قیمت با نرخ بین الملل به آنها ارایه شود. 
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور نتیجه بهره برداری از پروژه IGW را پایداری شبکه، دسترسی بیشتر و بهبود پدافندی دانست و خاطرنشان کرد: در ابندای سال ۹۵ ترانزیت چیزی حدود ۲۰ گیگ بود که امروز به ۱۵۰۰ گیگ رسیده است.
 
 آذری جهرمی با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه زیرساخت به ۷۰ درصد ظرفیت دایر شده رسیده که نشان دهنده زمان توسعه آن است، گفت: آزادسازی امور از سیاست هایی است که از ابتدا به دنبال آن بودیم و معتقدیم شبکه مادر مخابراتی در درون استان ها باید آزادسازی شود و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.