رسانه‌های اجتماعی

May 15, 2018
12:51 سه شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90715

وزیر ارتباطات: سروش عملیات روانی راه انداخته است

تک و پاتک وزیر ارتباطات و حامیان وی با شرکت سروش با متلک و طعنه در توییتر در روزهای گذشته افزایش یافته است. در آخرین بخش از این ماجرا وزیر ارتباطات شرکت سروش را به ایجاد جنگ روانی به جای حل مشکلات از راه فنی متهم کرد و مدیر عامل سروش نیز در پاسخ به طعنه نوشت: سابقه من فنی است و با این واژه بیگانه ایم.
 
اختلاف سروش و وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات آنجا علنی شد که میثم سیدصالحی در توییتر خود از تخصیص نیافتن نیازهای فنی لازم انتقاد کرد: ما ۲۴ ساعته علاوه بر تلاش برای حل چالش های نرم افزاری، پیگیر تأمین نیازهای فنی از سوی اپراتورها و دولت هستیم که ظاهرا بدون کمک آقای جهرمی این مشکلات برطرف نمی شود. 
مدیرعامل سروش در توییتی دیگر نوشت: مشکل فعلی پهنای باند نیست. اختصاص فضا در LCT و مرکز امام، اختصاص نود CDN در اپراتورها، حذف ترجیح ترافیک بین الملل، سرویس رایانش و ذخیره ابری و نیز اختصاص کانال مستقیم پیامک، موارد زیرساختی حیاتی است که در اختیار سروش نیست.  وی ادامه داد: متاسفانه در چند روز گذشته و با وجود اطلاع شرکت زیرساخت از آی پی های سروش، دو آی پی ما بدون اعلام قبلی و به دلایل نامعلومی مسدود (بلاک) شده بود. این اتفاق فشار زیادی روی یکی از سرورهای اصلی ایجاد کرد و سرویس به شدت کند شد. امروز مشکل رفع شد؛ ما بابت صبوری کاربران سپاسگزاریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مدیر پیام رسان سروش گفت: هم اکنون تنها یک پیام رسان در کشور نداریم و ۵ پیام رسان بومی در حال فعالیت هستند که یکی از آنها مرتباً به جای اینکه مساله را در جلسات فنی حل کند، بحث را به عملیات روانی می کشاند که به نظر می رسد این نه به سود آنها و نه به سود کشور خواهد بود. وی گفت: همکاران ما در وزارت ارتباطات و اپراتورها بنا را بر همکاری کامل با پیام رسان های بومی گذاشته اند و این مصوبه را به عنوان یک تکلیف ملی پیگیری می کنند اما مدلی که این پیام رسان بومی در حال پیگیری مطالبات خود است، خیلی مرسوم نبوده و ایجاد ذهنیت منفی می کند و تاثیر منفی دارد. مدیرعامل سروش نیز بلافاصله در توییتر پاسخ وزیر فاوا را داد و با کنایه ای به سابقه امنیتی وی نوشت: "کل سابقه ما فنی است و نسبت به واژه عملیات روانی کاملا بیگانه ایم. بحث ما در مورد ارتباط، رک در LCT، فضای CDN، بلاک آی پی و ترافیک و … است. از حمایت های وزیر محترم سپاسگزاریم اما اتفاق عملی در زیرمجموعه ایشان نیفتاده است. انتظار ما چیزی فراتر از مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیست."
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.