اپراتورها

تلفن همراه

May 16, 2018
10:33 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90721

دستور وزیر ارتباطات به همراه اول: تا سال آینده همه مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شود

وزیر ارتباطات با اشاره به ماده 69 برنامه ششم توسعه گفت: بحث هوشمندسازی مدارس در این ماده مطرح شده است و من همینجا به همراه اول اعلام می‌کنم که آنها باید ظرف یک بار همه 108 هزار مدرسه کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری با حضور در شرکت همراه اول دو پروژه امنیت ارتباطات و شبکه و مرکز داده‌های شهید بابایی را افتتاح کرد. در این مراسم که ابتدا فرهنگ مدیرعامل همراه اول به پوشش سراسری نسل سوم و چهارم اینترنت در سراسر کشور اشاره کرد و برنامه‌های سال آتی اولین اپراتور همراه کشور را تشریح کرد. پس از آن محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به سابقه همراه اول گفت: این اپراتور پرچمدار سایر اپراتورهای کشور است و بایستی شئونات حمل پرچم را رعایت کند. توسعه کمی در همراه اول از سال‌های قبل آغاز شده و در دنیا رکورددار شده است.
 
وی با اشاره به پوشش تمام کشور برای ارتباطات نسل سوم و چهارم اظهار داشت: این اتفاقات مثبت از همه مدیران این شرکت تشکر کند و از رویکردی که تیم جدید همراه اول در پیش گرفته است خوشحال هستم. این مدیران که دهه پنجاهی هستند باید به دهه شصتی‌های وزارت ارتباطات پاسخگو باشند. خوشبختانه اینکه اعتقاد به توسعه بومی و استفاده از وسایل و نیروهای بومی داردپروژه‌هایی که امروز افتتاح شد نشان از رویکرد شرکت دارد.
 
وی ادامه داد: مردم امروز از ما مطالبه کیفیت دارند. این امر میسر نیست مگرآنکه نظارت دقیق بر شبکه داشته باشیم. نمی‌شود مردم شکایت کنند و بعد ما برویم نظارت کنیم. آنچه امروز در همراه اول به بهره‌برداری رسید و آنچه به لحاظ کیفی اتفاق افتاده نشان می‌دهد همان میزان که تلاش برای توسعه کیفی صورت گرفته باید برای کمیت نیز رخ دهد. من اطلاع دارم که درآمدهای شرکت سال گذشته در برهه‌ای از زمان به لحاظ فروش کاهش پیدا کرد اما با این وجود در روند توسعه‌ای شرکت اختلالی به وجود نیامد.
 
وی با اشاره به افتتاح پروژه امنیت شبکه همراه اول گفت: حوزه امنیت برای ما مهم است ما همواره در معرض حملات قرار داریم همانطور که حملاتی که ماه پیش رخ داد منجر به از دسترس خارج شدن برخی از سرویس‌های ما شد. ما همواره در معرض سرقت اطلاعات قرار داریم. دنیا ما را تحریم کرده و کمکی به امنیت ما نمی‌کند اما جوانان ما همچنان روی پای خود ایستاده‌اند و روزانه حملات بسیاری را دفع می‌کنند.
 
وی ادامه داد: امروز زندگی ما در عرصه فضای مجازی قرار گرفته و اقتصاد کشور به آن وابسته شده است.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در کنار این تقدیر و تشکرهایی که امروز من انجام دادم باید برخی اشکالات را نیز متذکر شد. آنچه که امروز در تهران و کلانشهرها سرویس داده می‌شود در همه کشور وجود ندارد. من هفته پیش در سفر به استان خراسان از سبزوار تا مشهد به اندازه 30 کیلومتر شبکه موبایل نداشتم. امروز نمی‌توان جاده‌های ما بدون شبکه باشد. در جلسه‌ای که دیروز ما داشتم برخی از معاونین اشاره می‌کردند که به مناطقی سفر می‌کنند که حتی از کیفیت آب خوبی برخوردار نیستند اما خواسته اول مردم آنها سامان دادن شبکه ارتباطات است. توسعه فاز 8 همراه اول باید به گونه‌ای باشد که این ضعف‌ها را بپوشاند.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به ماده 69 برنامه ششم توسعه گفت: بحث هوشمندسازی مدارس در این ماده مطرح شده است و من همینجا به همراه اول اعلام می‌کنم که آنها باید ظرف یک بار همه 108 هزار مدرسه کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.
 
وی افزود: لایحه‌ای با امضای 6 وزیر پس از تصویب در روز چهارشنبه در هیات دولت به مجلس ارائه می‌شود که در آن احداث پارکی به نام اقتصاد دیجیتال ذکر شده است که وظیفه اجرایی آن بر عهده وزارت ارتباطات است. این امر می‌تواند به توسعه فضای مجازی و اقتصاد کشور کمک زیادی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.