امنیت

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

May 16, 2018
12:44 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90736

تیم کوک: حریم خصوصی را جدی بگیرید

"تیم کوک"(Tim Cook) مدیرعامل اجرایی و عضو هیئت مدیره شرکت اپل طی مراسمی در "دانشگاه دوک"(Duke University) آمریکا به دانشجویان توصیه کرد که حریم خصوصی را جدی بگیرند.
 
به گزارش سی.ان.ان، در مراسمی که روز یکشنبه در دانشگاه دوک ایالات متحده آمریکا برگزار شد، "تیم کوک" مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت اپل، به دانشجویان گفت انتخاب‌ها و تصمیمات شجاعانه بگیرند و بر چالش‌ها غلبه کنند و از اینکه این انتخاب‌ها ممکن است متعارف نباشند، نگران نباشند.
وی همچنین در این مراسم از فیسبوک و دستیابی این شرکت به اطلاعات کاربران نیز انتقاد کرد.
 
کوک گفت: ما روش‌های متعددی را در پیش گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم اطلاعات کمی را از کاربران خود جمع آوری کنیم. ما در زمینه حریم شخصی به کاربران احترام می‌گذاریم زیرا بر این باوریم که اطلاعات کاربران به خود آنها تعلق دارد.
 
تیم کوک پیش تر نیز از این عمل فیسبوک که نادیده گرفتن ضرورت حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران بود، انتقاد کرده بود. وی اظهار داشت این عمل فیسبوک منجر به دسترسی غیرمجاز شرکت "کمبریج انالیتیکا "(Cambridge Analytica) به اطلاعات شخصی حدود 90 میلیون نفر کاربر شد.
 
کوک در ماه مارس به خبرنگاران گفت: من چنین راهی را پیش نخواهم گرفت.
 
کوک همچنین خواستار افزایش نظارت بر رسانه‌های اجتماعی شد و فیسبوک را متهم کرد که این شرکت با در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربرانش به آژانس‌های تبلیغاتی کسب در آمد می‌کند.
 
اخیرا مدیرعامل فیسبوک، مارک زوکربرگ، در مصاحبه‌ای که در ماه گذشته منتشر کرد، واکنش تندی به ظهارات کوک داشته است. زاکربرگ در مصاحبه با مجله" VOX" گفت: به باور من اینکه ما تنها به افرادی سرویس دهیم که هزینه پرداخت کنند، روشی اشتباه است. علاوه بر آن، این روش کاری با واقعیت هم هم‌خوانی ندارد. واقعیت این است که اگر قصد ساختن سرویسی برای خدمت‌دهی به همه ی افراد را داشته باشید، قطعا برخی از افراد نمی‌توانند هزینه‌ی آن را پرداخت کنند. در نتیجه، برای پشتیبانی از ساخت چنین سرویسی، نیاز به طرح‌های درآمدی از طریق آگهی داریم تا بتوانیم خدمات را با هزینه‌های پایین به کاربران ارائه کنیم.
 
تیم کوک افزود: واقعیت این است که مشتریان ما محصولات ما نیستند و ما نباید فکر کنیم که می‌توانیم با استفاده از اطلاعات آنها کسب درآمد کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.