سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 16, 2018
12:49 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90739

گلایه فعالان خیابان سورنا از فروشندگان پشت شهرداری؛ راه قاچاق مسیریاب ها باز است

بازار خرید و فروش دستگاه های مسیریاب هم به رکود کشیده شده است.
 
به گفته فعالان بازار تجهیزات صوتی خودرو، اگر چه در ایام منتهی به شب عید بازار تا حدودی رونق داشت؛ اما از ابتدای سال 97 تا کنون بازار تجهیزات صوتی و همچنین دستگاه مسیریاب به شدت بی رونق شده است.
به گفته فعالان بازار این کالا در ماه های اخیر حتی میزان واردات این کالاها به بازار کاهش یافته و واردکنندگان برای تامین موجودی بازار تلاشی نمی کنند.
در این رابطه اما برخی از فعالان می گویند که بازار این کالاها در خیابان پشت شهرداری و گمرک تهران گرم است و واردکنندگان کالاهای قاچاق به راحتی انواع کالا و تجهیزات دیجیتال و کامپیوتری را در این مناطق به فروش می رسانند و سود خوبی هم از محل فروش این کالاها به دست می آورند.
یکی از فعالان بازار در این زمینه می گوید: خریداران دیگر مانند سابق به اصالت و گارانتی دستگاه ها توجهی نمی کنند و برای آنها در شرایط فعلی قیمت مهم است. به همین دلیل با میل و رضایت بابت کالای قاچاق هزینه می کنند.
وی می گوید: تا پیش از این مشکل ما بانه بود؛ اما حالا کالاهای قاچاق از سایر شهرهای مرزی به بازارهای سطح کشور سرازیر شده و در خیابان ها به راحتی به فروش می رسند. حتی برخی از وب سایت و فروشگاه های مجازی کالاهای قاچاق را با سود بالا به فروش می رسانند و با هیچ مشکلی هم مواجه
 نمی شوند.
یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته های همکارش می گوید: خیابان سورنا که بورس تجهیزات صوتی و تصویری خودرو است، در رکود دست و پا می زند و در عوض قاچاق فروش ها سود خوبی از شرایط به وجود آمده می برند. وی افزود: در صورتی که شرایط به همین صورت پیش رود، نابودی این بازار هم مانند بازار کامپیوتر دور نیست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.