رگولاتوری

افتتاح پروژه‌های دولت الکترونیک و سامانه جامع پاسخگوئی به شکایات رگولاتوری

 
 
همزمان با روز جهانی ارتباطات، "فاز نخست دولت همراه" و "سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی" با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین ایشان و مدیران کل سازمانها و شرکتهای تابعه به بهره‌برداری رسید.
 
 
"سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی" با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ICT، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شده است.
 
براساس این گزارش ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت شده از اپراتورها یا سایر شرکتهای خدمات‌دهنده به صورت بر خط بر روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکتها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آنها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکتهای خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.
کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته است یکی دیگر از ویژگیهای این سامانه است که براساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند.
 
براساس گزارش روابط عمومی ویژگی دیگر این سامانه چند رسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.
 
سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیکیشن تحت آندروید موبایلی آن بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است.

​​