عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
یادداشت
یکشنبه، 26 فروردینماه 1386

12:27 PM

April 15, 2007


رگولاتوری که شان خود را فراموش کرد

نوشته : مجتبی محمودی
منبع: عصر ارتباط



هر كاری آداب خاص خود را دارد و هر مقامی شانی متفاوت همانگونه كه یك وكیل زمانی سخن‌اش در محكمه شنیدنی است كه با زبان حقوقی و قانونی صحبت كند؛ قطعا سخن گفتن یك رگولاتور نیز آداب و شئون خاصی دارد كه پیروی نكردن از آن باعث خدشه به آن جایگاه و مقام خواهد شد. قدری به نحوه گفتگوی رسانه‌ایی سازمان تنظیم مقررات با اپراتور دوم تلفن همراه ایران دقت كنید، آیا ادعاهایی كه از سوی رگولاتور ایرانی مطرح می‌شود به نظر شما وجاهت رسانه‌ایی شدن را دارد.
تجربه ثابت كرده است استفاده از رسانه‌ها آن هم به شكلی كه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده می‌كند در شرایطی به وقوع می‌پیوندند كه امید به انجام كاری از طریق مراجع قانونی و منطقی وجود نداشته باشد.
به این معنی كه اگر ایرانسل به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه برای احقاق حقوق خود نمی‌توانست از طریق مجاری منطقی و حقوقی به نتیجه برسد طبیعی بود كه دست به افشاگری یا طرح ادعاهای خود بزند. این در حالی است كه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بالاترین مرجعی است كه قاعدتا و قانونا باید روابط اپراتورها با یكدیگر و فعالیت آن‌ها را تنظیم و زیر نظر داشته باشد و اپراتورها نیز راهی جز اجرای مصوبات و دستورات رگولاتور ندارند. چگونه است كه سازمان تنظیم مقررات به عنوان بالاترین مرجع برای اعمال یك مصوبه تحت عناوین ثانیه‌ایی شدن صورتحساب‌های مشتركان به جای استفاده از ابزارهای قانونی خود اقدام به فضاسازی می‌كند. آیا هدف از این فضاسازی برای رگولاتوری كه به راحتی می‌تواند یك اپراتور را مجبور به اجرای یك مصوبه یا آیین‌نامه كند انتفاعی در بر دارد یا اینكه با این شیوه در تلاش است تا سرپوشی بر تعهدات انجام نشده‌ خود بگذارد. دقت كنید هدف از این یادداشت حمایت از اپراتور دوم نیست قطعا ایرانسل برای رقابت بهتر با اپراتور اول باید صورتحساب‌های مشتركان را برحسب ثانیه محاسبه كند و به جای اطلاع‌رسانی و تبلیغات پی‌درپی كه بدون پشتوانه واقعی در ارائه خدمات بهتر است اقدام به بالا بردن كیفیت شبكه و خدمات خود كند.
اما واقعیت این است كه رگولاتور ایرانی، ‌شان و جایگاه واقعی خود را رعایت نمی‌كند و دقیقا خود را هم‌تراز با یك اپراتور فرض كرده است. آیا آقای رگولاتور و معاونانش هر هفته با مسئولان اپراتور دوم جلسه ندارند كه برای ابلاغ یك دستور العمل و برای ثانیه‌ایی شدن صورتحساب‌ها اولتیماتوم رسانه‌ایی می‌دهند .




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی