عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
یادداشت
یکشنبه، 13 خردادماه 1386

12:28 PM

June 03, 2007


EC نماد توسعه یافتگی کشورها

نویسنده : یاسر علیزاده
منبع: عصر ارتباط


تجارت الكترونیكی به عنوان یك صنعت جدید در كشور نیاز به توجه خاص در فرهنگ‌سازی دارد. امروزه كشورهای پیشرفته از تجارت الكترونیكی برای كاهش آلودگی هوا، ترافیك، سوخت و انرژی سرمایه‌گذاری جدی را انجام داده‌اند.
این صنعت نو پا در كشور روند بسیار كندی را طی می‌كند و پس از فراهم شدن زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی مهم‌ترین عامل كه باید از سوی دستگاه‌های دولتی مورد توجه مسئولان قرار گیرد فرهنگ سازی است. اگر چنین نشود ما می‌توانیم بگوییم كه ما اول تكنولوژی را وارد كرده و سپس برای ایجاد فرهنگ استفاده از آن برنامه‌ریزی می‌كنیم كه این امر منطقی نیست. استفاده از كارت‌های الكترونیكی بانكی و روش‌های پرداخت از طریق اینترنت و همچنین انجام خرید و مایحتاج روزانه مردم از طریق تجارت الكترونیكی می‌تواند گامی موثر در امورات معشیتی مردم باشد.
برای ایجاد فرهنگ استفاده از تجارت الكترونیكی باید برای سنین مختلف از سنین كودكی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و ... برنامه‌ریزی آموزشی صورت پذیرد.
مفهوم و مزایای تجارت الكترونیكی و صرفه آن برای كشور باید چنان برای عام مردم تشریح شود كه خود آنها برای استفاده از آن ابراز تمایل كنند و نه اینكه از طرق مختلف كارت در اختیار آنها قرار گیرد ولی استفاده چندانی از آن صورت نپذیرد.
آنچه كه مهم است بسیاری از مردم دوست دارند همیشه در جیبشان اسكناس داشته باشند و شاید هم فكر می‌كنند كارت بانكی دردسر دارد. اطلاع‌رسانی صحیح و بیان سهولت انجام امور توسط بانك‌ها و شركت‌های فعال در زمینه بانكداری الكترونیكی و تجارت الكترونیكی می‌تواند مفید واقع شود اما این امر با توجه به هزینه‌های سنگینی كه دارد به تنهایی میسر نبوده و نیست و مشاهده تبلیغات در این زمینه در اكثر مواقع به صورت دوره‌ای بوده و پس از پایان دوره تبلیغ در رسانه‌ها، به آن كمتر توجه می‌شود.
آنچه مسلم است با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و پتانسیل‌های موجود امكان استفاده از كارت‌ها و خریدهای اینترنتی وجود داشته ولی نیاز به یك شك برای تسریع در این امر است. هزینه‌های بالای چاپ اسكناس نگهداری آن بسیاری از جوامع پیشرفته را به استفاده از كارت سوق داده. دولت‌مردان نیز باید با نگاهی دقیق‌تر و در نظر گرفتن مزایای این صنعت نوپا در كشور با اجرای سیاست های مناسب می‌توانند نقش موثرتری داشته باشند. یكی از بهترین روش‌ها برای فرهنگ‌سازی آموزش عموم جامعه از طریق رسانه‌های پرمخاطب همچون صداوسیما است كه هزینه‌های گزاف آن فراتر از توان بانك‌ها و شركت‌های ارائه كننده كه خدمات تجارت الكترونیكی است كه باید برای آن چاره‌ای مناسب اندیشید.




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی