عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
یادداشت
شنبه، 14 مردادماه 1391

10:45 AM

August 04, 2012


تا ثرياي اپراتور سوم!

وحيد صفايي - روزنامه خراسان: عقب ماندگي اپراتور سوم از عمل به تعهداتش به يکي از موضوعات عادي و طبيعي آي‌تي کشورمان بدل شده است. اين اپراتور به شرکتي تعلق دارد که با کمي فاصله، ريشه‌هايش به وزارت رفاه و دولت باز مي‌گردد و البته وزارت ارتباطات نيز در تحمل بدقولي‌ها و سرپوش گذاشتن بر ضعف‌هاي اين اپراتور، سنگ تمام گذاشته است.

بارها وزير ارتباطات در گفت‌و‌گوهاي رسمي و غير رسمي خود به عقب ماندگي اين اپراتور از تعهدات زمان‌بندي شده، اذعان کرده است اما دقيقا بايد گفت که چه فايده؟چه فايده‌اي دارد که بپذيريم اين اپراتور در حد و اندازه خدمات‌دهي به مردم کشور بزرگ و وسيعي مانند ايران نبوده و نيست و به هيچ وجه استانداردهاي لازم يک اپراتور تلفن همراه نسل سومي را ندارد. امروز اين اپراتور به عنوان دارنده انحصاري پروانه بهره‌برداري از خدمات نسل سوم، بايد خدمات مکالمه تصويري و اينترنت پرسرعت همراه را به مردم کشور ارائه کند، در حالي که اين خدمات در عمل در شهرهاي بزرگ ايران از جمله تهران و کرج که اولين ميزبانان اين خدمات بودند، به خوبي ارائه نمي‌شود.طريقه برقراري ارتباط تصويري از طريق اين سيم‌کارت‌ها همچنان مبهم است و تعداد زيادي از گوشي‌هاي موجود در بازار، قادر به برقراري اين تماس‌ها نيستند اگر چه تمام اين گوشي‌ها از نسل سوم يا همان 3G پشتيباني مي‌کنند.

براي مدتي طولاني بهانه‌هاي مختلفي براي توجيه عقب‌ماندگي اين اپراتور مطرح بود. تحريم، نبودن مجوزهاي شهري از طرف شهرداري و مانع‌تراشي‌هاي اداري از جمله اين بهانه‌ها بودند. بديهي است که اگر اپراتور نتواند تجهيزات مورد نياز شبکه خود را تهيه و راه‌اندازي کند، خدماتي هم در کار نخواهد بود اما بسياري از کم‌کاري‌هاي اين شرکت با هيچ يک از اين بهانه‌ها توجيه‌پذير نيست. به عنوان نمونه هنوز راه‌کار مکانيزه و اتوماسيون‌هاي لازم براي پرداخت قبوض معدود مشترکان اين اپراتور وجود ندارد.مشترکان اين اپراتور پـس از پـرداخت قبـوض مجبـور به دورنـما کردن قبوض پرداختـي به دفاتـر اين اپراتور هستند تا ثابـت کننـد آبونمان و هزينـه‌‌هاي خدمـات مصرف شده را پرداخت کرده‌اند.

در حالي که تلفن همـراه و خدمات ابتدايي GSM در اين روزها در حال متحول کردن سيستم‌هاي بانکي و پرداختي کشور هستند، اپراتور سوم به عنوان ارائه‌دهنده يکي از جديدترين خدمات تلفن همراه، از بدوي‌ترين روش‌هـا براي اداره امـور مالـي مشترکان خود بهره مي‌گيرد و اين جاست که سوء مديريت در اين اپراتور بيش از هر چيز خودنمايي مي‌کند.آن چه مسلم است اين است که مديران اين اپراتـور تجربـه و آگاهي‌هاي لازم براي راه‌اندازي و مديريت يک اپراتور پيشرفته و استاندارد امروزي را دارا نيستند و نتيجه آن نيز چيزي جز عقب‌ماندگي در اين حيطه نخواهد بود.خشت اول که انتخاب يک شرکت ناصالح آن هم خارج از تشريفات اداري بود، کج گذاشته شد و تا ثريا مي‌توان آينده‌اش را خواند و دود اين انتخاب اشتباه، به چشم مردم خواهد رفت.ديگر چه فايده که امروز و فردا اين اپراتور جريمه شود يا مسئولان به انتخاب اشتباه خود در مورد اين اپراتور اعتراف کنند.مهم اين است که امروز نسل سوم تلفن همراه در حال قديمي شدن است و همين اطراف در کشورهاي خاورميانه اپراتورهاي زيادي هستند که خدمات نسل چهارم را به مردم کشورهاي خود ارائه مي‌کنند و ما هنوز اندرخم يک کوچه‌ايم.




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی