October 9, 2009
11:46 جمعه، 17ام مهرماه 1388
کد خبر: 23468

صنعت افتا با کمبود متخصص مواجه است

دبیر ششمین کنفرانس انجمن رمز ایران، کمبود نیروی متخصص را از مهمترین چالش‌های حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور دانست.


در ششمین کنفرانس انجمن رمز ایران، دانشگاه اصفهان میزبان متخصصان، پژوهشگران، استادان و صنعتگران حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور است.


به گزارش طیف در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که به صورت رسمی از روز چهارشنبه 15 مهرماه، با حضور دکتر عارف، رییس انجمن رمز ایران و با سخنرانی رییس دانشگاه اصفهان آغاز شد، دکتر ترک لادانی در سخنانی به بیان اهمیت و جایگاه صنعت افتا در حوزه فناوری اطلاعات کشور پرداخت.


وی کمبود متخصص، دوری دانشگاه‌ها از صنعت، نظام‌مند نبودن سیستم تخصیص بودجه در حوزه افتا و مشکلات ناشی از تحریم‌ها را از مهمترین چالش‌های این حوزه برشمرد.


دبیر ششمین کنفرانس انجمن رمز ایران، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات در کشور، گسترش IT، رشد مناسب تولید محصولات افتا و نیز، توجه به افتا در دانشگاه‌ها را از فرصت‌های پیش روی صنعت افتا در کشور دانست.


در این کنفرانس، علاوه بر ارائه 53 مقاله،‌ نمایشگاهی از دستاوردها و فعالیت های شرکتهای فناور برگزار می‌شود.


همچنین، سه هم‌اندیشی حول موضوعات “جایگاه افتا در برنامه پنجم توسعه”، “پدافند غیر عامل” و “امنیت در کاربردهای نوین و پرداخت الکترونیک” همزمان با این کنفرانس در دانشگاه اصفهان تشکیل خواهد شد.


برگزاری مسابقات رمزشکنی برای دانشجویان ار دیگر برنامه‌های جنبی این کنفرانس است.


کنفرانس دو روزه انجمن رمز ایران، پنج‌شنبه 16 مهرماه پایان خواهد یافت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.