July 18, 2010
17:04 یکشنبه، 27ام تیرماه 1389
کد خبر: 28580

دکتر اخون از هدف‌گذاری برای 10 میلیون پورت پرسرعت خبرداد

زمانی که فیبر به درب منازل بیاید، عرض باند دیگر محدودیتی برای کاربران خانگی و شرکت‌ها و حوزه‌ی تجاری کشور ندارد و اگر این ایده قابل اجرا باشد، ما یک شاهراه اطلاعاتی خوبی داخل کشور خواهیم داشت.


دکتر مهدی اخوان – قائم مقام وزیر ارتباطات در فن‌آوری و امور بین‌الملل – درگفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب و با اشاره به پروژه فیبر نوری به در منازل (fiber to the home) اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که در حال حاضر در وزارتخانه پیگیری می‌شود، بحث فیبر به در منازل است؛ در این طرح سعی می‌کنیم فیبر را به خانه‌های مردم برسانیم که البته در مرحله مقدماتی قطعا این طرح نمی‌تواند در کل کشور عملیاتی شود و فعلا هدف‌گذاری برای 10 میلیون پورت پرسرعت انجام شده و قرار است که بیش از نصف خانواده‌های ایرانی را تحت پوشش قرار دهیم.


او با بیان این که کارهای مقدماتی این کار انجام شده و جزئیات آن نیز در حال انجام است و با اشاره به اینکه سرویس‌های خوب و متعددی برروی این شبکه قابل ارائه خواهد بود گفت: زمانی که محدودیت عرض باند نداشته باشیم، میتوانیم روی این شبکه سرویس‌هایی که ترکیبی از حوزه صدا، ویدیو و دیتا است را ارائه کنیم که امیدواریم این موضوع برکات زیادی را داخل کشور به همراه داشته باشد.


قائم مقام وزیر ارتباطات در فن‌آوری و امور بین‌الملل هم‌چنین گفت: ‌تمام تاکید ما این است که بار ترافیکی را از ترافیک بین‌المللی به ترافیک داخلی منتقل کنیم؛ این کار باعث می‌شود سودی که از حوزه اینترنت به جیب خارجی‌ها می‌رود به جیب شرکت‌های داخلی که سرویس‌های مخابراتی را ارائه می‌کنند، برود و در نتیجه باعث ایجاد رونق کسب و کار در حوزه فن‌آوری اطلاعات شود.


به گفته او ترافیک داخلی و بین‌المللی با یکدیگر قابل قیاس نیست، وقتی کاربری بخواهد سایت ایرانی‌ را که میزبانی‌اش در خارج است، در داخل کشور مشاهده کند، باید هزینه‌ی ترافیک بین‌الملل را پرداخت کند، در صورتی که اگر میزبانی سایت‌ها را به داخل کشور بیاوریم، کاهش هزینه را خواهیم داشت که این بسیار مفید است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.