June 12, 2011
20:00 یکشنبه، 22ام خردادماه 1390
کد خبر: 34774

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: احتمال حذف وزارت ارتباطات از مصوبه تشکیل وزارت امور زیربنایی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از احتمال حذف وزارت ارتباطات از مصوبه تشکیل وزارت امور زیربنایی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه خبر داد.


سلیمان جعفرزاده نماینده مردم ماکو و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ایراد شورای نگهبان به مصوبه ادغام وزارتخانه‌های راه، مسکن و ارتباطات گفت: شورای نگهبان در رابطه با شرح وظایف وزارت امور زیربناییایراد گرفته و این ایراد، مخالفت با اصل ادغام نیست.


وی افزود: احتمالاً اصلاحات لازم در خصوص تشکیل وزارت امور زیربنایی طی امروز و فردا در کمیسیون اجتماعی اعمال شده و گزارش آن نیز به صحن علنی ارسال خواهد شد.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: کمیسیون پیش از این فعالیت‌هایی برای ادغام وزارتخانه‌ها انجام داده بود که نهایتاً به این نتیجه رسید که با تشکیل وزارت ورزش، مجموعاً ده وزارتخانه در یکدیگر ادغام می‌شود، روشی که با آن مفاد ماده 53 برنامه پنجم نیز محقق می‌شود.


جعفرزاده با تأکید بر اینکه احتمالاً ادغام وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارتخانه‌های راه و مسکن منتفی خواهد شد، گفت: ما در طرح قبلی کمیسیون، ادغام وزارت ارتباطات را فقط با وزارت راه پیش‌بینی کرده بودیم نه مسکن و در این بین وزارت مسکن را با چند وزارت دیگر به عنوان وزارت امور زیربنایی تعریف کرده بودیم.


وی همچنین اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی موضوع حذف وزارت ارتباطات از پروژه ادغام 3 وزارتخانه و ایرادات شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.