June 15, 2011
18:27 چهارشنبه، 25ام خردادماه 1390
کد خبر: 34841

تقی پور: مجلس قانع شد که ادغام وزارت ارتباطات به مصلحت کشور نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مذاکرات خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان قانع شدند که ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌های راه و مسکن در این مقطع زمانی به نفع کشور نیست.
 
به گزارش ایرنا، رضا تقی‌پور این سخنان را روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد حضور وی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی و اعلام مخالفت دولت برای ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی بیان کرد.
وزیز ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نمایندگان در این جلسه مباحثی را در مورد رعایت آیین‌نامه مطرح کردند و درخواست داشتند روش بازنگری مطابق قوانین و مقررات باشد که امیدواریم راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه نحوه ادغام به نظر مجلس شورای اسلامی بستگی دارد، اظهار داشت: موضوع مشخص است، دولت نظر اصلی و اولیه خود را در لایحه ارایه داد و پیشنهاد دولت برای ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن بود.
تقی پور یادآور شد: این طبیعی است که برابر قوانین، لوایح برای بررسی به مجلس می‌رود و نمایندگان نیز نظرات خود را مطرح می کنند.
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا دولت به دنبال ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌های دیگر است نیز گفت: چنین موضوعی در دولت مطرح نبوده است.


**ادغام وزارت ارتباطات به نفع کشور نیست
تقی پور اظهار داشت: در جلسه دو سه ماه قبل که راجع به ادغام وزارتخانه ها بحث شد، نظر شخص رییس جمهوری این بود که وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به همین شکل باقی بماند.
وی افزود: این موضوع در اختیار مجلس شورای اسلامی است و آنها اعلام کرده اند با توجه به اینکه این مصوبه از شورای نگهبان بازگشت داده شده است، امکان بازنگری در آن وجود دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به بیان دیدگاه خود به عنوان کارشناس ارتباطات پرداخت و گفت: این ادغام به نفع کشور نیست.
وی همچنین جایگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقتصاد کشورها را یادآور شد و گفت: کشورهایی مانند کره جنوبی، چین و هند بسیاری از مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود نظیر اشتغال را از طریق فناوری اطلاعات حل می کنند.
تقی پور با اشاره به تعداد زیاد متخصصان و فارغ التحصیلان حوزه ارتباطات در کشور گفت: یکی از راه حل های اصلی برای اشتغال، توسعه فناوری اطلاعات قلمداد می شود.
به گفته وی، هدف شبکه ملی اطلاعات که قرار است راه اندازی شود نیز این است که ابزار کار را در اختیار همه قرار دهد تا بتوانند تولید محتوا کنند و حتی آن را به خارج از ایران بفروشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از این طریق درآمد ارزی فراوانی برای کشور حاصل می شود.
وی همچنین ابلاغ سند ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط دولت در سال 1388را یادآور شد و تصریح کرد: قدم های خوبی برای توسعه ارتباطات و فن آوری اطلاعات برداشته شده که تغییر در ساختار وزارتخانه، این اقدامات را تضعیف می کند.


** شبکه ملی اطلاعات شهریور ماه به بهره برداری می رسد
تقی پور همچنین از شبکه ملی اطلاعات به عنوان پروژه زیر ساخت دولت الکترونیک نام برد و خبر داد که فاز اول این شبکه شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی شبکه ملی اطلاعات را یکی از پروژه های اساسی و بنیادی کشور دانست و تصریح کرد: کشور به این شبکه نیاز دارد و ما می خواهیم موانعی که طی دو هفته اخیر به وجود آمده است را رفع کنیم تا به سرعت پروژه به مرحله بهره برداری نزدیک شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم ترین کارکردهای شبکه ملی اطلاعات را تامین امنیت ذکر کرد و گفت: حملات اینترنتی از خارج از کشور با بهره برداری از این شبکه تا حد زیادی قابل کنترل است و علاوه بر آن می توانیم با اجرای این شبکه به اندازه کافی پهنای باند در اختیار همه قرار دهیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.