June 29, 2011
18:52 چهارشنبه، 8ام تیرماه 1390
کد خبر: 35110

اصفهانی‌ها تجهیزات نسل چهار نصب می‌کنند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: تجهیزات خریداری شده شبکه اپراتور همراه اول از جمله آنتن‌های BTS در این استان مبتنی بر جدیدترین نسل تلفن همراه یعنی نسل چهارم است.


نسل چهارم استاندارد‌های شبکه‌های سلولی (شبکه‌های تلفن همراه) جانشینی برای نسل سوم (3G) و نسل دوم (2G) این استانداردها است. در نسل چهارم، برای ارتباطات در حال حرکت مانند استفاده در قطار یا خودرو حداکثر سرعت 100 مگابیت در ثانیه و برای ارتباطات ثابت و بدون جابه‌جایی مانند کاربران پیاده رو یا ساکن، یک گیگابیت در ثانیه است.


سیدفاضل زمانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: خرید سیستم‌های سخت‌افزاری مربوط به شبکه تلفن همراه استان که در چند ماه اخیر صورت گرفته مبتنی بر نسل چهار با امکان پاسخگویی به نسل 75/2 است.


وی با اشاره به اینکه بعد از نسل 75/2 تلفن همراه که قادر به انتقال دیتا و اتصال به اینترنت است نسل‌های سه و چهار تلفن همراه در دنیا عرضه شده است، تصریح کرد: با فعالیت اپراتور سوم در ایران نسل سه تلفن همراه نیز وارد کشور می‌شود. زمانی خرید تجهیزات مبتنی بر نسل چهاررا به دلیل نگاه به آینده دانست و گفت: پیش‌بینی شده است تا یکسال آینده تجهیزات سخت‌افزاری بسیار مهم تلفن همراه ما به نسل چهار منتقل شود.


وی با اشاره به اینکه 400 سایت تلفن همراه BTS در سال جاری در استان نصب شده است، افزود: تعدادی از این تجهیزات مبتنی بر نسل چهار تلفن همراه است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.