August 1, 2011
19:17 دوشنبه، 10ام مردادماه 1390
کد خبر: 35788

باشگاه شهروند الکترونیک در کرج راه اندازی شد

شهردار کرج از راه اندازی اولین باشگاه شهروند الکترونیک کشور در کرج خبر داد.


به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در مراسم افتتاحیه فاز دوم طرح سراسری سواد IT در کرج اظهارداشت: طرح جدید باشگاه شهروند الکترونیک برای اولین بار با ورژن جدید در کرج با حضور حداکثری شهروندان آغاز به کار می‌کند.


وی، کرج را در بحث آموزش‌های نوین الکترونیک نسبت به سایر شهرهای کشور پیشرو دانست و افزود: این مهم با ممارست و پیگیری مسئولان ذیربط مانند معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، شهردار و شورای اسلامی شهر کرج، ستاد آموزش‌های نوین الکترونیکی کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور محقق شده است.


شهردار کرج با بیان اینکه این طرح سراسری در سال 88 در کرج با ظرفیت 220 هزار نفر کلید خورد، یادآور شد: در فاز اول اجرای طرح سراسری شهروند الکترونیک 200 هزار نفر از شهروندان کرجی حضور داشتند و با گذراندن دوره‌های آموزشی نیز موفق به دریافت گواهینامه معتبر ملی و بین المللی از مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران شدند.


این مسئول با اشاره به سهمیه 330 هزار نفری کرج در فاز دوم طرح شهروند الکترونیک عنوان کرد: شهروندان با ثبت نام در باشگاه شهروند الکترونیک و گذراندن دوره‌های آموزشی این باشگاه تا پایان سال جاری می‌توانند مدرک ملی و بین المللی شهروند الکترونیک را دریافت کنند.


آقازاده تصریح کرد: آموزش‌های شهروند الکترونیک نباید تنها به گذراندن دوره‌های آموزشی منتهی شود و باید این آموزش‌ها در فعالیت‌های روزمره شهروندان کاربردی شوند.


شهردار کرج هدف از اجرای این طرح را خروج همه دستگاه‌ها و مردم از دنیای سنتی دانست و گفت: دولت برای اجرای این طرح ملی از محل بودجه‌های تحقیقاتی کشور حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.


وی افزود: تاثیر پذیری آموزش‌های شهروند الکترونیک در زندگی شهری امری بسیار مهم است چرا که خروج از مرحله سنتی و گرایش همه جانبه به دنیای نوین از اهداف مهم دولت برای اجرای این طرح ملی است.


وی کاهش هزینه‌های جانبی به منظور انجام امور روزمره زندگی را از کاربردهای مهم طرح شهروند الکترونیک برشمرد و با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها با افزایش قیمت سوخت، انرژی و سایر خدمات روبه رو شدیم، گفت: به کارگیری مطلوب آموزش‌های الکترونیکی نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های مصرفی دارد.


آقازاده با اشاره به برپایی جشنواره باشگاه شهروند الکترونیک در هر ماه متناسب با نامگذاری های مرتبط با مدیریت شهری گفت: در این طرح هر ماه با همفکری گروه مشاورین شهرداری ،این طرح حائز یک نام می‌شوند که شهر الکترونیک و فضای سبز، شهر الکترونیک و گردشگری، شهر الکترونیک و خدمات شهری از جمله این نام‌ها هستند.


شهردار کرج ادامه داد: در این طرح صاحبان ایده و نظرات خلاقانه به پرسش ” اگر جای شهردار بودید چه می کردید” پاسخ می‌دهند.


وی بروز ایده‌های خلاق و کارشناسانه را از برآیندهای این طرح عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح افکار نو توسط گروه مشاورین شناسایی می‌شوند و در صورت مفید و کارآمد بودن اجرایی می‌شوند.


شهردار کرج از بورسیه 235 هزار تومانی کاربران باشگاه الکترونیک به محض ثبت نام در این باشگاه خبر داد و عنوان کرد: شهروندان برای دریافت آموزش‌های این باشگاه مطابق با امتیازهای دریافتی تا سقف شش میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.


باشگاه شهروند الکترونیک بزرگترین باشگاه مجازی است که شهروندان کرج، تهران و تبریز را تحت آموزشهای خود قرار می دهد.


این طرح برای اولین بار در کشور همزمان با شهرهای تهران و تبریز در کرج افتتاح شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.