December 1, 2011
21:37 پنجشنبه، 10ام آذرماه 1390
کد خبر: 38349

فعال سازی سیم کارت هدیه ایرانسل مهلت زمانی دارد

ایرانسل در مدت کوتاهی از فعالیت خود با تبلیغات گسترده، تنوع خدمات، قیمت پایین سیم‌کارت‌ها توانست بازار وسیعی برای عرضه سیم‌کارت و خدمات خود ایجاد کند؛ یکی از این موارد موضوع سیم‌کارت‌های هدیه بود که از زمان اجرای طرح، بعضا نکات ابهامی درباره آن‌ها وجود دارد.


به گزارش ایسنا، یکی از مشترکان ایرانسل در سال گذشته طی تماس تلفنی از نماینده ایرانسل در طرح فروش شماره‌های طلایی، شماره‌ای را شبیه به شماره تلفن همراه اول به قیمت 35 هزار تومان خریداری کرده و با ارسال پیامک یک سیم‌کارت هدیه برایش ارسال شده است.


او به خبرنگار ایسنا گفت: دقیقاً ماه گذشته برای استفاده از خدمات اینترنتی خواستم از سیم‌کارت استفاده کنم که امکان‌پذیر نشد، دو بار به نمایندگی‌های این شرکت برای فعال شدن سیم‌کارت مراجعه کردم و باز هم سیم‌کارت فعال نشد. درنهایت با شماره شکایات این شرکت دو بار تماس گرفتم و شماره پیگیری 35675957 – 34900673 را نیز دریافت کردم اما هر بار جواب غیرقابل توجیه ارائه دادند.


به گفته او جالب است که اپراتور این شرکت می‌گوید نماینده ما نباید سیم‌کارت را به قیمت بالا بفروشد در حالی که سیم‌کارت را به مبلغ 35000 تومان فروخته‌اند.


او ادامه داد: جالب‌تر اینکه کارشناس ایرانسل می‌گوید چون بیش از سه ماه از سیم‌کارت استفاده نشده، سیم‌کارت باطل شده و ما آن را به مشتری دیگری فروخته‌ایم، در حالی که هیچگونه اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام نشده است.


اما اظهارات این مشترک در حالی است که مدیر روابط عمومی ایرانسل در این رابطه به خبرنگار ایسنا تاکید کرد که در کلیه اطلاعیه‌ها، اخبار ایرانسل، پیام‌های اطلاع‌رسانی و همین‌طور آگهی‌ها به صراحت اعلام شده است که سیم‌کارت هدیه ایرانسل برای فعال‌سازی دارای مهلت زمانی (30 روز) بوده و در صورت عدم فعال‌سازی در بازه زمانی مشخص، سیم‌کارت هدیه غیرفعال می‌شود.


ایرانسل اخیرا اعلام کرد که با هدف تسهیل در روند سابق برای ارسال سیم‌کارت هدیه به مشترکین، سیم‌کارت‌های اصلی و هدیه ایرانسل همزمان و در یک بسته‌بندی، تحت عنوان “سیم‌کارت دوقلوی ایرانسل” عرضه می‌شود و مشترکین جدید ایرانسل دیگر لازم نیست منتظر دریافت سیم‌کارت هدیه خود از طریق پست بمانند، چراکه از این پس سیم‌کارت اصلی و هدیه خود را در قالب یک بسته‌بندی، در زمان خرید دریافت خواهند کرد.


اما سیم‌کارت‌های هدیه، دارای مهلت زمانی برای فعال‌سازی بوده و مشترک می‌تواند در هر زمان با شماره‌گیری کد دستوری #1*121* از سیم‌کارت اصلی خود، از این تاریخ مطلع شود.


برای فعال‌سازی سیم‌کارت هدیه، لازم است مشترک از سیم کارت اصلی، ابتدا یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 2112 و سپس به 2115 ارسال کند، شماره سیم‌کارت هدیه اختصاص داده شده، به طور خودکار و از طریق پیام کوتاه برای مشترک سیم کارت اصلی ارسال می‌شود.


بنابر اعلام، آن دسته از مشترکانی که قبلا سیم‌کارت ایرانسل خریداری کرده و هنوز سیم‌کارت هدیه خود را دریافت نکرده‌اند، مطابق روال سابق و از طریق شرکت پست، سیم‌کارت هدیه خود را دریافت خواهند کرد.


ایرانسل در اطلاعیه خود تاکید کرده است بهای سیم‌کارت دائمی ایرانسل، به همراه یک سیم‌کارت هدیه با 2هزار ریال اعتبار اولیه، 120هزار تومان و بهای سیم‌کارت اعتباری ایرانسل با 20 هزار ریال اعتبار اولیه به همراه یک سیم‌کارت هدیه با 2هزار ریال اعتبار اولیه، 5 هزار تومان است و فرآیند ثبت‌نام سیم‌کارت، فعال‌سازی امکان ارسال پیام چندرسانه‌یی (MMS) و تحویل سیم‌کارت هدیه در قالب بسته سیم‌کارت دوقلو، کاملا رایگان بوده و مشترکین نیازی به پرداخت هیچ هزینه اضافه‌ای جز بهای سیم‌کارت ندارند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.