May 19, 2012
8:22 شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1391
کد خبر: 42018

نخستین سرویس ابری افرانت آمد: اولین سرویس فکس اینترنتی کشور با نام FAX.IR رونمایی شد

همزمان با هفته ارتباطات، اولین سرویس فکس اینترنتی در کشور با نام تجاری FAX.IR توسط شرکت افرانت رونمایی شد.



به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این سرویس که توسط شرکت آتریسا وابسته به افرانت ارائه شده است، کاربران بدون نیاز به دستگاه فکس، خط تلفن و نصب نرم افزار می‌توانند با استفاده از زیرساخت ابری ارسال و دریافت فکس بپردازند.   
در FAX.IR به هر کاربر شماره فکسی اختصاصی داده می شود و تمامی فکس های دریافتیبه این شماره به طور خودکار و بصورت فایل PDF به ایمیل شخصی ایشان ارسال و در صورت تمایل یک نسخه از آن در قسمت بایگانی حساب کاربری در سایت FAX.IR ذخیره می شود.
اطلاع رسانی دریافت فکس جدید نیز از طریق ارسال پیام کوتاه به شماره تلفن همراه کاربر به طور بلادرنگ انجام می‌گردد.


براساس این گزارش، کاربران می‌توانند شماره فکس فعلی خود را نیز شماره اختصاصی FAX.IR خود انتقال دهند و دیگر نیازی به اعلام مجدد شماره جدید ندارند.
جهت ارسال فکس با شماره اختصاص یافته نیز کاربران می توانند با ورود به حساب کاربری در سایت FAX.IR و انتخاب گزینه ارسال فکس، متن دلخواه خود را نوشته و یا فایل مورد نظر خود را بارگذاری کرده و به شماره فکس یا فکس‌های مورد نظر خویش ارسال کنند.
جهت اطلاع رسانی از وضعیت ارسال فکس، پیام کوتاه و ایمیلی به طور خودکار برای مشترک ارسال و وضعیت ارسال فکس را که شامل “ارسال موفق”، “ارسال ناموفق به علت اشغالی خط” و یا “ارسال ناموفق به علت عدم وجود دستگاه فکس درمقصد” می باشد اعلام می شود.
در این سرویس، به نوعی این سرویس مانند ایمیل gmail و یا yahoo کاربر می باشد که ورودی از دستگاه فکس و خروجی به دستگاه فکس را دارا می باشد و به این ترتیب امکان ارسال و یا دریافت فکس را در هر مکان، در هر زمان  و با هر دستگاه متصل به اینترنت (مانند کامپیوتر، موبایل های هوشمند و …) بدون نیاز به نصب نرم افزار و سرور، مقدور
می سازد. کاربر هیچگونه هزینه ای بابت مخابرات، شماره فکس، دستگاه فکس و غیره نداشته و تنها اشتراک ماهیانه پرداخت
می کند. ثبت نام و پرداخت برخط هزینه اشتراک در FAX.IR به راحتی و از طریق وبسایت
www.fax.ir انجام و اختصاص و راه اندازی شماره فکس بلافاصله انجام می‌شود..

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.