امنیت

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

September 10, 2012
17:18 دوشنبه، 20ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44413

مترواترنت پروژه‌ای برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات

 
پروژه مترواترنت کرمان، گامی در جهت تکمیل شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود که امکان اتصال کاربران به این شبکه را فراهم می کند.


به گزارش ایسنا، علی حکیم جوادی – رییس سازمان فناوری اطلاعات – در مراسم بهره‌برداری رسمی از شبکه مترو اترنت کرمان با بیان این مطلب اظهار کرد: شبکه مترواترنت استان کرمان،‌ نخستین شبکه‌ای است که مشترکان معمولی، سنتی و تجاری را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند.


وی افزود: مدیریت شبکه در داخل استان،‌ ارتباط اینترنتی با سرعت بالا و هزینه مناسب برای مشترکان از جمله ویژگی شبکه مترواترنت استان کرمان محسوب می‌شود.


او با بیان این که این شبکه،‌ بستر تحقق دولت الکترونیکی در استان کرمان محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های این شبکه می‌توان به امکان ارائه پورت MPLS در تمام نقاط شهری،‌ واگذاری پورت پرسرعت با پهنای باند یک گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد.


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ابعاد فنی و قابلیت‌ها و توانایی‌های این پروژه تصریح کرد: از جمله اثرات اجرای این طرح می‌توان به بهبود دسترسی دستگاه‌ها تا سطح یک گیگابیت بر ثانیه، افزایش پهنای باند داخل استانی و بین شهری اشاره کرد.


وی تاکید کرد: همچنین ارائه سرویس‌هایی نظیر انتقال مکالمات اینترنتی و ویدیوی درخواستی و شبکه‌های اختصاصی VPN و ویدئو کنفرانس از دیگر اثرات مثبت اجرای این طرح محسوب می‌شود.


در پایان مراسم، شبکه مترو اترنت استان کرمان از طریق برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با چند شهر کرمان به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.