فناوری اطلاعات

September 23, 2012
15:46 یکشنبه، 2ام مهرماه 1391
کد خبر: 47894

بی سیم های غیر مجاز

یکشنبه، 3 اسفند، 1382

بی سیم های غیر مجاز

خبر : سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مصلای بزرگ امام خمینی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران شکایت کرد.
علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع این سازمان در این زمینه به خبرنگار ایسنا توضیح داد: طبق قانون، برای استفاده از بی‌سیم، باید مجوز و طول باند دریافت کرد که این جواز، از طریق سازمان تنظیم مقررات ارائه می‌شود.
وی افزود: متاسفانه اکنون بیسیم‌هایی غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرند که موجب اخلال در شبکه‌های پلیس، فرودگاه، اورژانس و آتش‌نشانی و ارگان‌های مشابه شده‌اند لذا نسبت به این مشکل اقدام به تعقیب قضایی این مساله کرده‌ایم.
طباطبایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی در بخش خصوصی و میان مردم هم، این بی‌سیم‌ها رایج شده و عده‌ای با زیاد کردن برد تلفن‌های بی‌سیم به شکل موبایل از این ابزار استفاده می‌کنند. در حالی ‌که این کار غیرقانونی است و طبق هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی، دادستانی و تعزیرات، قرار است با این اشخاص متخلف و شرکت‌ها برخورد شود.
وی تاکید کرد: این شرکت‌ها اغلب به شکل قاچاق بی‌سیم‌های غیرمجاز را وارد کرده‌اند و به همین دلیل شکایت‌هایی نیز در همین رابطه در حال تنظیم و ارائه است.
وکیل مدافع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به ارجاع پرونده شکایت از مصلای تهران به بازپرس شعبه‌ی اول دادسرا گفت: موضوع این پرونده به استفاده از بی‌سیم‌های بدون مجوز مربوط است که ظاهرا حدود 60 مورد بوده است.

Iran ICT News : مدتی است بی سیم های واکی تاکی دستی میان برد با برد ۳ تا ۷ کیلومتر با قیمت ۱۵۰ تا ۲۲۰ هزار تومان در بازار و با ارائه فاکتور فروش و بعضا گارانتی به فروش میرسد ! با توجه به قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیر حرفه‌ای سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و آیین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیر حرفه‌ای فروش عمومی و بی ضابطه و همینطور کاربری اینگونه فرستنده و گیرنده ها ممنوع و جرم بوده و جزای نقدی بین ۵ تا ۲۰ هزار تومان بهمراه شش ماه حبس را بدنبال دارد ! با وجود چنین قانون روشن و جامعی چطور شده که بعضی شرکتها که وابستگی مادی و معنویشان به نهادهای نظامی و امنیتی خاص )که خود ضابط اجرای قانونند( با هدف کسب درآمد بخود اجازه فروش عمومی و بی ضابطه چنین تجهیزاتی را داده اند ؟! جالب اینجاست که برخی از آنها در فهرست فروشندگان مجاز بی سیم هستند و از قانون سازمان ارتباطات رادیویی تخطی میکنند و این گونه بی سیم ها را به متقاضیان میفروشند یا کرایه میدهند !!! واردات بی سیم های میان برد و تلفن های کردلس برد بالا )۷۰ تا ۲۵۰ کیلومتر( با قیمتهای ناچیز و گاها خدمات پس از فروش آیا چیزی جز نقض قانون و آلوده کردن فضای فرکانسی کشور و بخطر انداختن امنیت مکالمات حیاتی چون برج مراقبت پرواز و نیروهای امنیتی بهمراه دارد ؟! در آخرین خبر از این دست هم خواندیم که مدیریت مصلای امام خمینی تهران بدون کسب مجوز از سازمان ارتباطات رادیویی اقدام به خرید و استفاده از فرستنده های بی سیم غیرمجاز کرده ! البته قبول دارم که آئین نامه و جدول فرکانس رادیویی کشور کمی دست و پا گیر و انحصار گراست ولی خوب قانون قانون است !‌ برای همه و همه جا !!!

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.