اپراتورها

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

فناوری

October 8, 2012
12:27 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50866

پیشی گرفتن تعداد کاربران LTE از وایمکس

 

طبق اطلاعات گزارش موسسه تحقیقاتی ABI در مورد تحول در باند وسیع موبایل، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۱ و شش ماهه نخست سال ۲۰۱۲ در کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن شاهد آن بودیم که تعداد مشترکین LTE از تعداد مشترکین وایمکس پیشی گرفته است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این در حالی است که قبلا در این کشورها وایمکس موبایل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. با وجود آنکه حرکت و آینده وایمکس و LTE بسیار روشن و شفاف است اینکه چه مدت طول می‌کشد تا مشترکین کاملا به سمت LTEسوق یابنددقیقا مشخص نیست.
به گفته مدیر بخش تحقیقات موسسه تحقیقاتی ABI، در اواسط سال ۲۰۱۴ تعداد مشترکین LTE در حالتTDD از مشترکین وایمکس پیش خواهد گرفت و آن نقطه شروع کاهش آهسته مشترکین دائمی وایمکس خواهد بود.
از آنجایی که در حال حاضر تعداد انگشت شماری از اپراتورهای کوچک تلفن همراه سرویس TD-LTEخود را فعال کرده‌اند، رشد مشترکین در این بخش آهسته است اما در پایان سال ۲۰۱۳ و اوایل سال ۲۰۱۴ با ورود اپراتورهای بزرگ تلفن همراه به خصوص China Mobile، شاهد شتاب در رشد مشترکین LTE خواهیم بود.
در سال ۲۰۱۱ حدود ۷۷ درصد از دستگاه هایی که از LTE استفاده می‌کردند گوشی های مجهز به تکنولوژی LTE بوده‌اند. در حالی که در سال ۲۰۱۲ تعداد مودم های LTE و تبلت‌ها افزایش یافته است اما پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۶ حدود ۸۰ درصد از بازار LTE را گوشی‌های تلفن همراه در بر خواهند گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.