اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 3, 2013
17:59 سه شنبه، 12ام آذرماه 1392
کد خبر: 59209

توضیحات زیرساخت درباره اینترنت همراه؛ نه اپراتورها مقصرند، نه زیرساخت؛ کندی اینترنت تقصیر سایت‌هاست!

معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط با مشکلاتی که کاربران در زمینه اینترنت تلفن همراه (GPRS) دارند خاطرنشان کرد: در حال حاضر سایت‌های مختلف تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های قبل کرده‌اند و به دلیل خدمات مختلف وبی که در صفحه اول آن‌ها ارائه شده این صفحات سنگین و سرعت باز شدن آن‌ها پایین آمده است.
 
حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که مشکلاتی که کاربران در حوزه اینترنت تلفن همراه با آن مواجه هستند، به شرکت ارتباطات زیرساخت بازمی‌گردد یا به پهنای باند اپراتورها؛ توضیح داد: اپراتورهای تلفن همراه برای ما با سایر شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت تفاوتی ندارند و در این میان ما به هر یک از این شرکت‌ها که درخواست پهنای باند داشته باشد پهنای باند لازم را واگذار خواهیم کرد.
وی با اشاره به درخواست‌های فعلی اپراتورهای اول و دوم برای ارائه خدمات نسل سوم ارتباطی (3G) اظهار کرد: در صورت دسترسی این اپراتورها به فن‌آوری نسل سوم قطعا سرعت ارائه اینترنت کاربران به مراتب افزایش خواهد یافت.
کریمی در پاسخ به این سوال که کاربرانی که از سیم کارتهای فعلی این اپراتورها استفاده می‌کنند با چه کیفیتی مواجه خواهند بود توضیح داد: قطعا می‌توان روی این نسل‌ هم بحث افزایش سرعت را پیگیری کرد و تا جایی که اطلاع داریم اکنون اقداماتی در این زمینه در دست انجام است.
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که به عنوان مثال صفحه ای که کاربران سه سال پیش استفاده می کردند صفحه ساده‌ای بود که دسترسی به آن ساده‌تر بود اما امروزه صفحه‌های وب در صفحه اول خود انواع امکانات مدیا را مورد استفاده قرار می دهند که این موضوع باعث می‌شود حجم این صفحات سنگین شده و صفحه دیرتر بالا آمده و در نتیجه کاربران فکر کنند که سرعت اینترنت پایین است.
وی در ادامه از کاربرانی که بر این باورند که با وجود و افزایش پهنای باندی که در کشور ایجاد شده سرعت اینترنت آن‌ها تغییر چشمگیری نداشته، اظهار کرد: خواهش ما این است که این کاربران حتما سرعت خود را تست کنند چرا که این تست به آن‌ها نشان خواهد داد که سرعت اینترنت افزایش یافته است اما همان طور که گفتم به همان اندازه که سرعت اینترنت افزایش یافته نیازمندی‌های صفحات وب برای باز شدن هم افزایش یافته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام اپراتورها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا خدمات اینترنتی بهتری به کاربران خود ارائه کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.