امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 23, 2013
12:21 دوشنبه، 2ام دیماه 1392
کد خبر: 59704

گوگل از افزایش چشمگیر درخواست دولت‌ها برای حذف اطلاعات خبرداد

شرکت گوگل از افزایش چشمگیر درخواست دولت‌ها برای حذف محتواهای اینترنتی خبر داد.

 
 
گوگل در تازه‌ترین گزارش شفافیت خود عنوان کرد که درخواست‌های دولت‌ها برای حذف محتواها از وب‌سایت این شرکت و همچنین در خواست دریافت اطلاعات خصوصی کاربران افزایش 68 درصدی داشته است.
 
بر این اساس در نیمه اول سال جاری میلادی گوگل 3846 درخواست دولتی برای حذف 24 هزار و 737 محتوای آنلاین دریافت کرده است که در مقایسه با شش ماهه پیش از آن افزایش چشمگیری داشته است.
 
گزارش گوگل می‌افزاید که در نیمه دوم سال گذشته میلادی این شرکت 2285 درخواست دولتی دریافت کرده است که خواستار حذف 24 هزار و 179 محتوای آنلاین بوده‌اند.
 
به گفته گوگل، در شش ماهه اول امسال دولت انگلیس 117 درخواست برای حذف مطلب آنلاین ارائه کرده است که از این میزان 46 درخواست حکم قضایی و مابقی از سوی سازمان‌هایی نظیر پلیس بوده است.
 
به گزارش سایت خبری V3، دو کشور ترکیه و روسیه بیشترین میزان درخواست‌ها را برای حذف محتواهای آنلاین از گوگل داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.