تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

لبه تکنولوژی

December 30, 2013
21:40 دوشنبه، 9ام دیماه 1392
کد خبر: 59925

سبزترین فناوری‌ها و گجت‌های 2013

سال 2013 یکی از زمان‌هایی بود که طی آن فناوری در بخش‌های مختلف به شکوفایی رسید. در این سال از سیستم‌های نوآورانه‌ای از جمله عینک هوشمند Google Glass، ساعت‌های مچی هوشمند، چاپگرهای سه‌بعدی و … رونمایی شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از TNW، اما در این عرصه فناوری‌های سبز همچنان بیشترین توجه را به خود اختصاص دادند و طی سال 2013 انواع مختلف آن‌ها با قابلیت‌ها و کارایی‌های فراوان به دست کاربران رسید. کارشناسان آخرین بررسی‌های خود لیست برترین فناوری‌های سبز که در سال 2013 میلادی وارد بازار شدند را به قرار زیر منتشر کردند:
 
1- ژانراتور خورشیدی Yeti 150 با قیمت 200 دلار:
ژانراتورهای کنونی با انرژی گاز فعالیت می‌کنند و ضمن تولید سروصدای فراوان، هوا را هم آلوده می‌کنند. اما این محصول جدید تمام انرژی مورد نیاز خود را از خورشید می‌گیرد و هیچ نوع آلودگی برای محیط زیست ندارد.
 
2- سوئیچ هوشمند Belkin WeMo با قیمت 50 دلار:
این محصول یک فناوری هوشمند برای خانه‌ها محسوب می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد میزان مصرف انرژی را کنترل و مدیریت کنند. با این سوئیچ کوچک به راحتی می تواند هزینه مصرف برق در خانه را کاهش داد.
 
3- قاب باتری Mophie با قیمت 80 دلار:
این قاب باتری برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است و به گفته شرکت سازنده می‌تواند عمر باتری در گوشی‌های آیفون 5 و 5S را تا 80 درصد افزایش دهد. این قاب به صورت عادی برای محافظت از گوشی روی آن قرار می‌گیرد.
 
4- ابزار بلوتوثی Parrot Flower Power برای کنترل وضعیت گل‌ها با قیمت 60 دلار:
این محصول یک حسگر بی‌سیم است که در باغچه و گلدان قرار می‌گیرد. این ابزار به صورت بی‌سیم اطلاعات خود را به ابزار مربوطه روی گوشی هوشمند انتقال می‌دهد و کاربر را در جریان وضعیت خاک، میزان تابش خورشید، کیفیت کود و رطوبت هوا می‌گذارد. 
 
5- صفحه‌کلید بلوتوثی Impecca از جنس گیاه بامبو با قیمت 99 دلار:
تمام بخش‌ها و بدنه این صفحه کلید از گیاه بامبو ساخته شده است و به همین خاطر به طور کامل می‌توان آن را بازیافت کرد. این صفحه‌کلید با انواع دستگاه‌های رایانه‌های شخصی، تبلت‌های اندرویدی و محصولات اپل سازگاری دارد و از طریق فناوری بلوتوث به آن‌ها متصل می‌شود.
 
6- ابزار Sowden SoftBrew با قیمت پایه 30 دلار:
این محصول در اصل یک قهوه‌جوش محسوب می‌شود که میزان مصرف قهوه را کاهش می‌دهد از هدر رفتن این ماده جلوگیری می‌کند. این فناوری نیاز به استفاده از فیلترهای کاغذی را برطرف کرده است که به طور کامل قابل بازیافت است.
 
7- کوله‌پشتی خورشیدی Birksun با توان 6 وات و با قیمت 160 دلار:
بخش بیرونی این کوله‌پشتی شامل صفحه‌های خورشیدی می‌شود که می‌توانند انرژی را در خود نگه دارند. میزان انرژی ذخیره شده در این کوله‌پشتی برای شارژ انواع دستگاه‌های موبایلی مناسب است.
 
8- لامپ و شارژر خورشیدی Waka Waka با قیمت 69 دلار:
این لامپ خورشیدی با هر 8 ساعت قرار گرفتن در مقابل خورشید می‌تواند به مدت 40 ساعت نور را از خود متصاعد کند. این دستگاه همچنین برای شارژ ابزارهای موبایلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
9- ابزار MeterPlug با قیمت 60 دلار:
این ابزار یک آداپتور است که بین پریز و دستگاه الکترونیکی مربوطه قرار می‌گیرد و میزان مصرف انرژی را در آن به حداقل می‌رساند. این ابزار قادر است میزان مصرف انرژی در هر دستگاه را محاسبه کند و از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث اطلاعات دریافتی را به ابزار مربوطه در گوشی هوشمند انتقال دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.