اینترنت و شبکه

باندپهن سیار

فناوری

لبه تکنولوژی

January 10, 2014
0:49 جمعه، 20ام دیماه 1392
کد خبر: 60154

۶۰ درصد خودروها در سال ۲۰۱۹ گیرنده Wi-Fi دارند

bmw_in-car_internet.jpg

مرکز تحقیقاتی ABI Research پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۶۰ درصد خودروهای عرضه‌شده در بازار آمریکا به گیرنده بی‌سیم Wi-Fi مجهز خواهند بود.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، گیرنده بی‌سیم Wi-Fi طی 12 ماه گذشته به یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها برای خودروسازان و تولیدکنندگان محصولات لوکس تبدیل شده است و طی این دوره زمانی بسیاری از محصولات خود را مجهز به گیرنده Wi-Fi و با قابلیت دریافت خدمات شبکه مخابراتی LTE عرضه کرده‌اند.
 
 این فرآیند در بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس شرکت GM اعلام کرده است که در سال 2014 میلادی نسل جدید خودروهای خود مبتنی بر گیرنده‌های LTE بر پایه سیستم Wi-Fi را روانه بازار می‌کند.
 
تولیدکنندگان خودرو در تلاشند به جای استفاده از دستگاه‌های گران‌قیمت پخش دیسک‌های DVD، از نمایشگرهای مجهز به گیرنده Wi-Fi استفاده کنند و بر این اساس کوشیده می‌شود آخرین استاندارد ارایه شده در این زمینه موسوم به 802.11ac Wi-Fi مورد استفاده قرار گیرد.
 
این پروتکل بی‌سیم نسبت به استانداردهای قبلی مزایای بیشتری را در خود جا داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش سرعت انتقال داده‌ها و کاهش تاخیر در جابه‌جای اطلاعات اشاره کرد. ترکیب این استاندارد با قابلیت‌های شبکه مخابراتی LTE این امکان را فراهم می‌کند تا سرنشینان خودرو خدمات مورد نظر خود را با پهنای باند بالا در اختیار بگیرند و برای مثال، امکان انجام بازی‌های آنلاین یا ارتباط با شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها فراهم شود.
 
"گارث اون"( Gareth Owen) تحلیلگر برتر مرکز ABI Research در این خصوص گفت: «اگرچه برخی کاربران در ابتدا حاضرند ماهانه 15 تا 30 دلار برای استفاده از خدمات اینترنتی مبتنی بر شبکه Wi-Fi در خودروی بپردازند، اما بیشتر رانندگان تمایل ندارند برای دریافت این خدمات بیشتر از سرویس‌های اینترنتی مخصوص دستگاه‌های موبایلی یا منزل پول پرداخت کنند».
 
مرکز تحقیقاتی ABI Research پیش‌بینی کرده است که در سال 2019 میلادی بیش از 60 درصد خودروهای عرضه شده در بازار آمریکا به گیرنده بی‌سیم Wi-Fi مجهز خواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.