اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

February 14, 2014
12:48 جمعه، 25ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60842

مدیرعامل سروش رسانه: زمان ثبت نام تلویزیون اینترنتی بعد از هماهنگی با سازمانهای مربوطه اعلام میشود

مدیرعامل شرکت سروش رسانه به عنوان ارائه دهنده خدمات تلویزیون تعاملی در کشور گفت: زمان ثبت نام برای دریافت تلویزیون اینترنتی بعد از هماهنگی با سازمانهای مربوطه اعلام می شود.
 
مجید زاهدی وش در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت ارائه خدمات تلویزیون تعاملی در کشور که پیش از این قرار بود ثبت نام آن در 6 شهر از اواخر بهمن ماه آغاز شود، اظهار داشت: آمادگی های فنی و اجرایی لازم برای ثبت نام ارائه سرویس صورت گرفته است و در حال مذاکره با سازمانهای مرتبط برای ارائه این سرویس هستیم.
 
وی با بیان اینکه زمان ثبت نام برای دریافت تلویزیون تعاملی هنوز قطعی نشده است، افزود: چنانچه زمان نهایی ارائه این خدمات قطعی شد اطلاع رسانی مناسب صورت خواهد گرفت.
 
زاهدی وش با تاکید براینکه در صورت نهایی شدن هماهنگی های در حال انجام، ممکن است ثبت نام برای واگذاری این سرویس تا پایان سال جاری صورت گیرد افزود: در حال هماهنگی برای ارائه سرویس با شورایعالی فضای مجازی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات هستیم.
 
مدیرعامل سروش رسانه گفت: این هماهنگی ها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و ثبت نام IP مدیا پس از انجام هماهنگی ها صورت خواهد گرفت.
 
 
دی ماه امسال مجری پروژه تلویزیون تعاملی اعلام کرد که با همکاری مرکز فضای مجازی سازمان صدا و سیما و شرکت مخابرات ایران، تلویزیون تعاملی رسانه مهر را به عنوان نخستین اپراتور IP مدیای کشور در 6 شهر تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و قزوین تا فروردین ماه 93 واگذار می کند که ثبت نام این سرویس قرار است از پایان بهمن ماه آغاز شود.
 
هفته گذشته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی از سوی سازمان صدا و سیما را بدون دریافت پروانه فعالیت از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، غیرقانونی اعلام کرد و گفت: چهارچوبهای اولیه واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی – IP مدیا-  برای تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده و در دستور کار این مرکز قرار دارد.
 
براساس توافقات صورت گرفته با مجری پروژه IP مدیا، قرار است این سرویس در عرض 30ماه به 1.5 میلیون مشترک ارائه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.