فناوری اطلاعات

May 9, 2014
11:49 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62100

بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری از ۲۰ میلیارد دلار گذشت

شرکت گارتنر در جدید‌ترین گزارش خود اعلام کرده است بازار نرم‌‏افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سال گذشته میلادی ۷. ۱۳ درصد رشد داشته است. 
 
به گزارش گارتنر، مجموع درآمد عرضه‌‏کنندگان راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری در سال ۲۰۱۳ به ۴. ۲۰ میلیارد دلار رسیده است که این رقم ۷. ۱۳ درصد از درآمد ۱۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۲ بیشتر است. جوآن کوریا، یکی از معاونین پژوهشی گارتنر درباره رشد این بازار گفته است: افزایش سرمایه‌‏گذاری کاربران نهایی در حوزه بازاریابی دیجیتال و راهکارهای مرتبط با تجری مشتری مهم‌ترین دلیل رشد این بازار در سال ۲۰۱۳ است. 
برآوردهای گارتنر نشان می‌‏دهد شرکت سیلزفورس با درآمد ۲۹۰. ۳ میلیارد دلاری ۱. ۱۶ درصد از کل درآمدهای این بازار را به خود اختصاص داده است و جایگاه اول بازار را از آن خود کرده است. شرکت سپ نیز با درآمد ۶۲۱. ۲ میلیارد دلاری ۸. ۱۲ درصد درآمدهای بازار را از آن خود کرده است و در جایگاه دوم ایستاده است. شرکت اوراکل نیز در این بازار با درآمد ۰۹۶. ۲ میلیار دلاری و سهمی ۲. ۱۰ درصدی سوم شده است. جایگاه چهارم بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری نیز از آن مایکروسافت شده است که با درآمد ۳۹۲. ۱ میلیارد دلاری خود ۸. ۶ درصد از کل درآمدهای بازار را به خود اختصاص داده است. آی بی‌ ام نیز با ۷۲۹ میلیون دلار درآمد از این بازار پنجم شده است و ۹. ۳ درصد درآمدهای بازار را کسب کرده است. این پنج شرکت در مجموع ۲. ۴۸ درصد از کل بازار را تصاحب کرده‏‌اند و ۲. ۵۰ درصد از بازار را در اختیار دیگر شرکت‌‏های عرضه‏‌کننده این راهکار‌ها قرار داده‌‏اند. 
 
گزارش گارتنر نشان می‌‏دهد کشورهای اروپای غربی همچنان پررشد‏‌ترین بخش این بازار را تشکیل می‌‏دهند. درآمدهای حاصل از بازار اروپای غربی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است. با این همه ۹. ۵۲ درصد از کل درآمدهای عرضه‌‏کنندگان این راهکار‌ها از بازار آمریکای شمالی به دست آمده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.