اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

June 14, 2014
13:38 شنبه، 24ام خردادماه 1393
کد خبر: 62653

همراه اول: ترافیک دیتای‌مان یکساله 500درصد رشد داشته

MCI-logo.jpg

قائم مقام مدیرعامل همراه اول از رشد 5برابری ترافیک دیتا در شبکه این اپراتور طی یکسال خبر داد.
 
حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول که در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور سخن می گفت، با اشاره به رشد ترافیک دیتا در شبکه  همراه اول اعلام کرد: رشد ترافیک دیتا در شبکه همراه اول در یکسال گذشته حدود ۵۰۰ درصد بوده است.
 
نیکوفر در ادامه با اشاره به قدمت دو فناوری اینترنت و تلفن همراه در ایران گفت: در سال ۱۳۷۱ تعدادی از دانشگاه ها توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری به اینترنت وصل می شوند تا با دنیای خارج ایمیل ردوبدل کنند. در ادامه در سال ۱۳۷۲ ایران به شبکه اینترنت پیوست. در سال های بعد علیرغم توسعه دسترسی مردم به اینترنت، کسب و کار و ارائه خدمات توسط سازمان ها و شرکت ها روی اینترنت پیشرفت چندانی نیافت و پس از ۲۲ سال این بانک ها هستند که از اینترنت برای توسعه کسب و کار خود بهره می برند. ولی در خصوص  تلفن همراه  می توان گفت که در نسل دوم تلفن همراه، ایران سی و پنجمین کشوری بود که از این فناوری استفاده کرد؛ اگر در پایان سال ۲۰۱۳ نسل چهارم را راه اندازی می کردیم، در جایگاه نود و پنجم قرار می گرفتیم؛ پس مشخص می شود چقدر از تجاری سازی نسل های جدید این فناوری عقب هستیم.
 
قائم مقام مدیرعامل همراه اول با تأکید بر اینکه سران نظام درک صحیحی از فناوری های نوین دارند، به بخشی از حکم  مقام معظم رهبری جهت تعیین اعضای شورای عالی فضای مجازی پرداخت که ایشان به لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصتهای ناشی از گسترش فزاینده فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی اشاره کرده اند. همچنین نیکوفر به سخنان ریاست جمهوری در جشنواره امسال فاوا اشاره کرد که رئیس جمهور گفت: «باید دنیای سایبری را به عنوان یک فرصت ببینیم و تلقی کنیم». وی با بیان اینکه موبایل فراگیرترین پدیده جهانی است، اظهار داشت: هم اکنون ۸۰ درصد جمعیت جهان تحت پوشش تلفن همراه است و ۷ میلیارد کاربر تلفن همراه و ۲ میلیارد کاربر اینترنت موبایل در جهان وجود دارد.
 
نیکوفر با تشریح اثرات اقتصادی و اجتماعی باند پهن تأکید کرد: در ازای هر ۱۰۰۰ کاربر باند پهن، ۸۰ شغل جدید ایجاد  می شود و هر ۱۰ درصد رشد باند پهن یک درصد رشد GDP درپی دارد.
 
قائم مقام مدیرعامل همراه اول با پیش بینی تعداد کاربران باند پهن در سال ۲۰۱۷ اظهار داشت: تا سه سال دیگر تعداد تلفن های همراه در جهان به بیش از ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون می رسد، از این تعداد ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون آن فناوری باند پهن خواهد بود. همچنین تعداد موبایل های نسل چهارم حدود ۹۲۰ میلیون پیش بینی می شود.
همراه اول فقط شبکه نمی سازد؛ بلکه مجموعه ای از فعالیت ها و شرکت هاست، برای ارائه خدماتی کامل به مردم. در بحث پرداخت موبایلی شرکت جیرینگ، در بحث امنیت شرکت امن افزار گستر شریف و در بحث وایمکس شرکت مبین نت را دارد و در بحث داده و رانش ابری نیز با شرکت افرانت همکاری می کند.
قائم مقام همراه اول
وی در ادامه با اشاره به دیجیتال شدن زندگی انسان ها در دنیای امروز، تصریح کرد: همزمان با دیجیتالی شدن زندگی ها، امنیت، قابلیت حمل و تعامل پذیری ابزار و شبکه ها اهمیت خاصی می یابد. وی افزود: همچنین هویت همراه، بر مبنای دسترسی امن به داده های شخصی، فرصت های جدید را خلق می کند.
نیکوفر با تأکید بر اهمیت اینترنت بویژه اینترنت همراه در دنیای کنونی گفت: اینترنت از دو بعد «محتوا» و «کسب و کار»  قابل توجه است. این فناوری علاوه بر نیازهای مستقیم انسان، از طریق اینترنت اشیاء، نیازهای بشر را بصورت غیرمستقیم برطرف  می سازد؛ بطوریکه تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ میلیارد ارتباط از طریق اینترنت اشیاء ایجاد خواهد شد.
 
قائم مقام مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه همراه اول برای نیروهای پیشران جامعه شبکه ای برنامه دارد، گفت: از نظر حرکت (Mobility)، که تلفن همراه در اختیار مردم قرار داده، از نظر باند پهن(broad band)، نیز که بزودی خدمات آنرا ارائه می کنیم و از نظر سامانه های ابری(Cloud) نیز همراه اول در چند ماه اخیر قدمهای بزرگی برداشته است.
 
نیکوفر در ادامه با اشاره به جایگاه اپراتور اول در صنعت تلفن همراه گفت: همراه اول در بین ۹۸۳ اپراتور موجود در جهان، در جایگاه بیست و پنجم ایستاده و در خاورمیانه رتبه اول را داراست.
وی با بیان اینکه همراه اول یک سرمایه ملی است، از سهم بازار ۶۳ درصدی این اپراتور در سیم کارت های فعال کشور خبر داد و گفت: ضریب نفوذ همراه اول در کشور حدود ۷۴ درصد است. ۱۰۰ درصد شهرها و جزایر مسکونی، حدود ۸۷ درصد روستاهای کشور و بیش از۷۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش این اپراتور است.
 
نیکوفر گفت: همراه اول فقط شبکه نمی سازد؛ بلکه مجموعه ای از فعالیت ها و شرکت هاست، برای ارائه خدماتی کامل به مردم. در بحث پرداخت موبایلی شرکت جیرینگ، در بحث امنیت شرکت امن افزار گستر شریف و در بحث وایمکس شرکت مبین نت را دارد و در بحث داده و رانش ابری نیز با شرکت افرانت همکاری می کند.
 
نیکوفر با بیان اینکه همراه اول پیشتاز موبایل در ایران است، به راه اندازی تلفن همراه در ایران در سال ۱۳۷۳ اشاره کرد و گفت: امسال بیستمین سال ورود موبایل به ایران است که در این مدت، همراه اول با نصب ۲۴۳۰۰ آنتن BTS، بیش از ۶۴ میلیون سیم کارت واگذار کرده است.
 
گفتنی است دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور، روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه با حضور انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی، علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات،  احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران حوزه اطلاعات و فناوری اطلاعات کشور، در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد و از همراه اول بعنوان حامی این رویداد علمی تقدیر به عمل آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.