اینترنت و شبکه

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

June 20, 2014
18:54 جمعه، 30ام خردادماه 1393
کد خبر: 62815

اتصال 98 درصد کاربران به اینترنت از طریق Wi-Fi تا 2018

زمانی که مشترکان شبکه مخابراتی LTE از خانه بیرون می‌روند، روی گوشی هوشمند خود به اینترنت پرسرعتی دسترسی دارند که از اینترنت خانگی با خطوط ثابت‌ هم سریع‌تر است. این افراد اینترنت پرسرعتی در اختیار دارند که پیش از این هرگز در خانه یا محل کار تجربه نکرده بودند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با این وجود، بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند گشت‌وگذارهای اینترنتی خود را زمانی انجام دهند که داخل منزل به‌سر می‌برند و بر این اساس شبکه اینترنتی Wi-Fi نسبت به خدمات اینترنتی مخابراتی محبوبیت بیشتری برای آن‌‌‌ها دارد.
 
به منظور مشخص شدن میزان تمایل مردم به شبکه ثابت اینترنتی و خدمات اینترنت همراه، مرکز iGR مطالعه گسترده‌ای را انجام داد تا میانگین مصرف اینترنت و نحوه استفاده از آن بین عموم کاربران مشخص شود.
در پایان بررسی اعلام شد هر کاربر به طور میانگین در طول سال 2013 میلادی حداقل ماهانه 32 گیگابایت اینترنت استفاده کرده است که از این رقم 21 گیگابایت را از طریق شبکه Wi-Fi در اختیار گرفته است.
 
البته این بررسی نشان داد که هر کاربر در هر ماه از سال 2013 میلادی حداکثر 363 گیگابایت اینترنت استفاده کرده است که بین آن 292 گیگابایت از طریق شبکه Wi-Fi دریافت شده است.
 
خانواده‌ها معمولا شبکه‌های اینترنت با سرعت پایین‌تری را در محیط خانه در اختیار دارند و مخصوصا در هر خانه معمولا چند دستگاه الکترونیکی به صورت همزمان به اینترنت متصل می‌شود. با این وجود، غالب کاربران ترجیح می‌دهند در این محیط‌ها از خدمات اینترنتی استفاده کنند.
 
کارشناسان در بررسی جدید خود به این نتیجه رسیده‌اند که تا سال 2018 میلادی تقریبا 98 درصد کاربران اینترنتی از طریق Wi-Fi به این شبکه متصل می‌شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.